Очакваме решение на петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) за отмяната на тримесечното отчитане на използваната електроенергия. Компанията ще се съобрази с него.

Това съобщи на пресконференция изпълнителния директор на "ЧЕЗ Електро" Кремена Стоянова, цитирана от БНР.

Ако решението на съда е за връщане към едномесечно отчитане, компанията ще се съобрази с това. По думите на Стоянова обаче е добре да бъдат запазени ползите от тримесечното отчитане.

От ЧЕЗ отчетоха, че в момента всеки техен абонат може да прецени дали да плаща веднъж на три месеца, или всеки месец.

Дружеството прекъсва захранването поради неплащане само след реален отчет в края на третия месец, и то само при задължение от повече от 40 лв.

От компанията увериха, че имат готовност да преминат към едномесечно отчитане и отново подчертаха, че при такъв развой ще се стигне до негативни последици. Като пример бе посочено, че 14 млн. лева няма да бъдат инвестирани в мрежата за повишаване на качеството на обслужване, а ще бъдат вложени за купуване на технически средства.

ЧЕЗ е изготвила нова фактура за отчитане на електроенергия, която се нарича Обобщена информация за идентификационен номер.

Информацията във фактурата е съставена в четири раздела.

  • Първият раздел представлява задълженията за плащане - колко дължи абонатът и кога трябва да плати сумата.
  • Вторият раздел включва подробна информация за фактурираната електроенергия.
  • Третият раздел е за препоръчителните суми за плащане през следващи периоди, т.е. за следващите 2 месеца от тримесечния период.
  • В четвъртия раздел се посочва кога ще бъде извършено следващо отчитане, информира се клиентът кога ще бъде издадена следващата фактура и кога може да бъде прекратено захранването.