На летище "Пловдив" от днес започва строителството на нов терминал.
Старт на проекта ще даде премиерът Сергей Станишев. На церемонията ще присъства и министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
По традиция ще бъде извършен и водосвет за здраве, за което е поканен пловдивският митрополит Николай.
Цялостният проект за модернизацията на летището предвижда разширяване на перона с шест стоянки, изграждане на ново електрозахранване, за което са предвидени допълнително около 5,5 милиона лева.
Инвестицията е за 40 млн. лв., като средствата са осигурени от републиканския бюджет. С разширението капацитетът на аерогарата ще достигне половин милион пътника годишно, ще се подобри качеството на обслужване, сигурността и безопасността на полетите.
С модернизирането на летищния комплекс ще бъдат създадени условия за откриване на нови дестинации и редовни линии към държави от Западна и Източна Европа и Русия. От аерогарата ще се извършват и карго превози, което е предпоставка за развитие на икономиката и откриването на нови работни места.
С осигуреното от държавата финансиране ще бъде изграден нов пътнически терминал с площ 5000 кв. м. През него ще могат да преминават по 1000 пътника на час в най-натоварения трафик, което е четири пъти повече от възможностите в момента. Инвестицията е за 13 млн. лв. Към новия пътнически терминал ще има паркинг за 80 автобуса и 80 автомобила. За него са
предвидени 3,5 млн. лв.
Разширението на летището ще позволи едновременното обслужване на два пъти повече самолети. Летище "Пловдив" е определено за резервно на софийската аерогара и се използва в периоди с ниска видимост.
tennis_fan
на 23.02.2009 в 11:56:48 #3Венелине, Иво Прокопиев притежава само сградата на сегашния теминал. Той взима огромен наем на месец от държавата за правото да ползва терминала и не иска да инвестира нито стотинка в него. Затова държавата реши да изгради нов терминал непосредствено до стария и да развие летището!
Минувач
на 23.02.2009 в 09:20:36 #2За назначаване на митничарска длъжност се заплаща минимум 30,000 лв.
venelin13
на 23.02.2009 в 08:34:35 #1Защо държавата го финансира? Нали Иво Прокопиев го беше взел на концесия?