Публична тайна е, че голям процент от прегледите за техническа изправност на автомобилите в България са фиктивни.
Това заяви изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация" Любомир Христов при демонстрираните днес нови системи за контрол на техническите прегледи.
По думите му често автомобилът не стига до пунктовете, въпреки че това документално е отразено
Нововъведенията са част от предстоящите промени в Закона за движението по пътищата. Предвижда се персонализиране на отговорностите на служителите.
В момента прегледът се извършва от комисия от трима членове, чиито функции не са регламентирани. Лицата преглеждат едно и също нещо едновременно и съответно носят колективна отговорност или безотговорност, посочват от транспортното министерство.
Имайки предвид европейския опит в тази посока ведомството предвижда да се премахне комисията и да даде отговорност на едно единствено лице - техническия специалист. Той ще извършва целия преглед и ще носи отговорност за заключенията по отношение на техническата изправност на автомобила.
Ръководителят на дейността ще отговаря за това, че техническото лице е проверило автомобила, идентифицирал е превозното средство, отразил е документално всички данни - платен пътен данък, различните задължителни застраховки, които трябва да бъдат платени от собствениците на автомобили.
Задължение на собственика ще бъде да оборудва пункта със система за видеонаблюдение, чрез която ще се заснема самия преглед и офиса на ръководителя на дейността с цел да се гарантира реалното извършване на прегледа и последващия контрол.
Друга новост е отнемането на разрешителното за извършване на периодични прегледи на организации, които са издали документ, удостоверяващ техническата изправност на автомобила, без да бъде извършен самия преглед.
Към момента разрешението се отнема при установяване на две еднакви по вид нарушения с влезли в сила наказателни постановления, припомнят от министерство на транспорта.
тъпото
на 28.10.2009 в 22:59:50 #5Бакшишо, прав си, че ще страдаме ние бедните. Но не предпочиташ ли да минеш контролен преглед с таралясника и да ти проверят основните неща по колата? А не, като сега, проверяват едните спирачки и дават ти едно картонче с холограма и готово?! И сега плащаш 30-40 лв за 5 мин и то за какво? Реално за едно картонче!
TAKSIJIATA
на 28.10.2009 в 22:09:08 #4От това ще страдат само БЕДНИТЕ ХОРА с ладите. Мутрите нема да страдат ! АЙДЕ КАТО СТИГНЕМ ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЗАПЛАТИ ДА ЗАПОЧНАТ ЕВРОПЕЙСКИТЕ ПРАКТИКИ А ??? ЩОТО ЕДИН ЧОВЕК С 2 ДЕЦА И 30 ГОДИШНА ЛАДА ЩЕ ОСТАНЕ БЕЗ КОЛА ! ТОВА ЕДВА ЛИ ЩЕ ТРОГНЕ МЕДИИНИТЕ ЧУДОВИЩА, НО ВСЕ ПАК,ДАНО НЕ ПИПАТ ТАМ КЪДЕТО НЕ ИМ Е РАБОТАТА ! !

omon
на 28.10.2009 в 20:38:21 #3Ако има някой трезво мислещ в това правителство,трябва да премахнат огромната разлика която се получава когато колата ти надвиши 100 к.с..Още по-нагло е това,че когато колата ти е под 100 коня и я пишеш с катализатор,данъка независимо колко ти е малък ти пада наполовина.В резултат се получават някакви протоколни данъци от порядъка на 10-20лв.Никой не може да ме убеди,че един дизелак 2000кб. 90коня замърсява въздуха по-малко от моята бензинка 2000кб. 130к.с.Явно искат да ни накарат да си копуваме някакви маломощни коли,които едвам изкачват баира.
тъпото
на 28.10.2009 в 18:10:43 #2Е това е единствената позитивна новина днес! Не, някакви глупости дето бръщолевят управляващи и опизиция последните няколко дни. Браво!
Гоце
на 28.10.2009 в 18:05:52 #1...що направо не забранят леките автомобили на възраст над 17-18 години?