Синдикатите и ръководствата на БДЖ и НКЖИ подписаха споразумение, което спря обявената за днес осемчасова стачка на железничарите.
Няма да има стачки в железниците, постигнахме споразумение, съобщи Валентин Никифоров, председател на стачния комитет на КНСБ и вицепрезидент на синдиката.
Ако не беше постигнато споразумение между синдикатите и ръководството на БДЖ и НКЖИ днес влаковете нямаше да се движат по 8 часа - от 08.00 до 16.00 часа.
Договорено е да не се правят съкращения на експлоатационния персонал, както и да се извършат изплащания на ваучери.
Според текста на стачното споразумение, подписано в НКЖИ, компанията ежегодно ще предоставя на синдикатите за обсъждане годишна финансово обезпечена инвестиционна програма, обвързана с разчети за ефективност и последователно оптимизиране на дейности, процеси и персонал. Освен това ръководството ще проведе разговори с пенсионните дружества, за намиране на възможни решения чрез система за допълнително доброволно пенсионни осигуряване за „предсрочно пенсиониране"
Съкращенията в администрацията ще бъдат предмет на допълнителни преговори, каза Никифоров, цитиран от БГНЕС. Той изрази благодарността си към всички служители и работници от жп сектора, които днес са излезли на протест и са успели да постигнат тези добри резултати.
По най-важната точна от споразумението - за съкращенията в железницата, е записано, че намаляване на персонала ще се извършва единствено по реда на Колективния трудов договор, а именно само чрез съгласието на синдикатите, каза председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа" Розен Зарков.
Ваучерите за храна на служителите от БДЖ ще бъдат платени по график, като срокът за това е до октомври тази година, уточни той.
Имаше много емоции, но сега спокойно мога да кажа, че сега в държавата има един конфликт по-малко, заяви пред БиТиВи транспортният министър Александър Цветков по повод подписаното „примирие."
Той подчерта, че не трябва да се говори за отстъпки, на която и да било от двете страни, а само за реформи в БДЖ, които продължават и ще бъда направени възможно по-безболезнено за персонала.
Трябва да направим тази железница по-европейска, защото сега много гълта, а производителността е много малка, поясни още Цветков.
По думите му като част от продължаващата реформа са и съкращенията на персонала, като до 2014 година ще бъдат съкратени общо 5 700 души. „Тези хора ще бъдат от всички сфери в БДЖ и НКЖИ, като най-вече ще бъде засегната администрацията. Ще се пенсионират и хората в пенсионна възраст", поясни транспортният министър.
Той каза още, че вътре в самите компании ще бъдат създадени програми за преквалифициране на част от персонала, а някои дейности - почистване, охрана, колетна дейност и други, ще бъдат извадени от железниците.
Цветков категорично заяви, че основният проблем на железниците е, че от 20 години насам те работят на загуба. Той посочи и основните причини за това, а именно - лобиране на депутати за „убийството" на железопътния транспорт за сметка на автомобилните превози.
Железницата е систематично ограбвана, а политиката за развитие на железницата е неправилна, заяви той и допълни, че след затварянето на металургичния комбинат „Кремиковци", както и поради фалита на други фирми, товарните превози на железниците са намелели с не по-малко от 50%.
БДЖ е компания във фалит, тя е в реална неплатежоспособност от 2009 година заради чудовищни заеми, каза той и поясни, че железниците дължат 500 милиона лева на банки и други 200 милиона лева на доставчици.
Според него въпросният заем от 600 милиона лева от Световната банка е цел да се подкрепят реформите, за да не продължава тази ситуация, в която железниците играят ролята на една дупка, в която само наливаме някакви средства, а да не получаваме никаква възвращаемост.
В заключение той се опита да зарадва БДЖ клиентите, че вече е започнала рехабилитация на железопътната инфраструктура, която е сериозно амортизирана. Така ще можем да си върнем бързината на придвижване на нивото от преди 37-38 години, т.е. с час - час и половина по-бързо.
TAKSIJIATA
на 11.03.2011 в 20:59:08 #26смачкан сгаврен народ, може ли да стачкува ? в северна корея също няма стачки
Julio
на 11.03.2011 в 11:16:44 #25кр, тук ли си бе селски? Реших че лайнарката която ти помпа клоаката която наричаш кенеф на двора е скъсала кабелО за нетО...![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/bigok.gif?_=1446728989)
Julio
на 11.03.2011 в 10:45:00 #24И к'во излезна - тиквата не управлява странта. Управляват я синдикатите. То и за това всичко е наопаки. Сикаджията е пълен мухльо и въздухар... Дори и мършата дмитриевич не допусна синдикалните отрепки да го изнудват. Смятайте колко сме закъсали...
Минувач
на 11.03.2011 в 09:41:27 #23За част от тези бъркотии са виновни профсъюзите: да не можело да се правят съкращения, без тяхното съгласие. Имат нещо общо с мафията (знаем коя партия ги покровителствува!).
JedyMaster
на 11.03.2011 в 09:35:07 #22Пак клекнаха пред тези! Защо ГЕРБ се страхува от стачки!!!!! Дори в Германия вчера железниците стачкиваха. Щяха да постачкуват и след дена два и като насрани да се приберат. Кой ще им плаща кредитите, сметките си за мобилни телефони, дизела?? Аз не искам, като данъкоплатец да плащам загубите на това предприятие. РЕФОРМИ! А те вървят със съкращения!!!
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_evil.gif?_=1446728989)
shtarkel
на 11.03.2011 в 09:21:06 #21Ачката,ами така е в Бантустана!Навремето правителството на оня боклук Симеончо като продаде БТК за жълти стотинки хиляди останаха на улицата!Бачкали цял живот и накрая им остават 2-3 години до пенсия и довиждане!И само това да беше!Бантустански кенеф!На тая държава не трябва да се дава една стотинка под никаква форма!Нищо няма насреща!Само задължения!БДЖ беше тотално разграбена за последните 20 години и сега отново обикновените хорица ще платят цената!Жалка история!
NikB
на 11.03.2011 в 08:33:16 #20Абсолютни глупости, че БДЖ е била с висока скорост преди 35+ години. Имаха такива идеи през социализЪма, ама не им стигнаха парите да довършат инфраструктурата и ремонтите.
mrasnika
на 11.03.2011 в 08:06:26 #19ЗАТВАРЯЙ!!!! Направо да затвярят БДЖ то, да продават влаковете, релсите за скрап и тва е, то след толкова кражба, чак е за учудване, че въобще съществува тази фирма.
dddddd
на 11.03.2011 в 08:02:03 #18мешуга | 11.03.2011 07:57 Е, що искаш другите да умрат от глад... Трябва и да се живее Кул От край време такива като теб ни обвиняват,че работим за тях, пък уж сме принципни. Какво да правим, стоите на всички кранчето в тази държава... Виновни сме, но трябва и да живеем... Взимаме им кранчето, бъди малко по-търпелив.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
dddddd
на 11.03.2011 в 07:59:45 #17А бе Тренчев и Костов ще се разберат, просто не може така да продължават нещата. Никаква мисъл за хората.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_biggrin.gif?_=1446728989)
dddddd
на 11.03.2011 в 07:57:33 #16мешуга | 11.03.2011 07:55 Прав си, не съм много социално настроен, дори хич не ми трепва сърцето, не е като при костоците.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_biggrin.gif?_=1446728989)
dddddd
на 11.03.2011 в 07:54:26 #15Естествено, спазвам си ангажиментите.
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
dddddd
на 11.03.2011 в 07:53:37 #14мешуга | 11.03.2011 07:51 Фарс.
dddddd
на 11.03.2011 в 07:50:50 #13мешуга Ами, как го реши това? в ангажиран филм не съм участвал, а ти?
dddddd
на 11.03.2011 в 07:48:27 #12мешуга Не бе, защо си тръгна артистът от кръглата маса и е толкова омерзен,ч е вече 20 години все на намери време да се изкаже, деа и будната съвест. Артисти. Хич не ми е жал за ангажираните такива, ти си стъпвай на пръсти.
dddddd
на 11.03.2011 в 07:44:48 #11мешуга И аз плача всяка неделя, че вече две години няма "на всеки километър", добре, че съм си го записал, ако искаш да ти го пратя? Липсва един епизод, ама ти ще си го намериш.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_biggrin.gif?_=1446728989)
dddddd
на 11.03.2011 в 07:42:23 #10мешуга | 11.03.2011 07:39 Прав си, на заслужили артисти трудно се стъпва на малкото пръстче, особено ако са играли и в заслужили филми, ей така, по дисидентски.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_redface.gif?_=1446728989)
dddddd
на 11.03.2011 в 07:40:29 #9мешуга Не съм от ВАЦ, ами карам такси 1280.
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
dddddd
на 11.03.2011 в 07:24:51 #8искрен
dddddd
на 11.03.2011 в 07:24:16 #7Имаше и един, дето се разплака, верно че беше професионален артист, ама май беше изкрен.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_redface.gif?_=1446728989)