България е постигнала целта на Европейския съюз за 2030 за под 9% преждевременно напуснали образователната система. Това стана ясно от заключителната конференция по присъединяване на България към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) в сферата на образованието.

Андреас Шлайхер, директор "Образование и умения" в ОИСР препоръчва подобряване пътя на учениците през цялото обучение, засилване на ангажирането на селските и етнически общности.

Според него образователният процес не е просто учене, а как тези знания да бъдат приложени извън училище.

"Децата имат много знания, но не дават такива добри резултати в прилагането на знанията", коментира той и допълни, че именно в тази посока трябва да се работи. Според Шлайхер ученето не трябва да се отделя от оценяването, тъй като то е важно, за да се знае как училищата да бъдат по-ефективни.

"Имаме нужда от повече знания. Важно е децата да се учат от грешките, да правят повече опити", категоричен бе представителят на ОИСР. В това отношение той посочи още, че комуникацията с родителите също е от голямо значение.

Шлайхер изтъкна, че инвестициите в учителите са ключови за развитието на образованието в дългосрочен план.

Българският министър на образованието Красимир Вълчев на свой ред изтъкна, че все още не е достатъчен акцентът върху образованието и грижата в ранна детска възраст.

"Нужен е и повече акцент върху управлението на данни", посочи министърът и настоя за повече социално-емоционални умения в учебния процес.

От изказванията на Вълчев и Шлайхер стана ясно, че страната ни върви в правилната посока, като представителят на ОИСР подчерта, че по отношение на реформите в образованието България не е сама.

МОН търси 444 директори в предучилищното и училищното образование

МОН търси 444 директори в предучилищното и училищното образование

Търси се директор и за Държавния логопедичен център

Той коментира, че в процеса на развитие на образованието от учене към прилагане на знания ОИСР ни помага, но е нужно време за трансформация на образователната система от учене към прилагане на наученото.

В Естония например този процес на трансформация е отнел 6 години, докато Китай е постигнал такава промяна за 6 месеца.

"Темпът на промяната зависи от учителите", посочи Шлайхер.