Дуалното образование дава възможност на учениците да придобият професия и в същото време е полезно с това, че обезпечава от най-ранен етап бизнеса с квалифицирани и качествени кадри. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев при посещението си в Русе в едно от най-големите преработвателни предприятия в страната, където 60 ученици се обучават чрез практика.

Вълчев посочи, че регионалното развитие и инвестициите се гарантират чрез запазването на човешките ресурси по места.

Министърът очаква през 2020 г. включените в тази форма на обучение да се увеличат двукратно. Той подчерта, че стремежът на системата е да гарантира намаляване на отпадането на ученици, като в тази посока са насочени и допълнителни програми от страна на МОН.

АИКБ бори недостига на кадри с дуално обучение и стипендии

АИКБ бори недостига на кадри с дуално обучение и стипендии

Предлага и облекчаване на трудовата имиграция

Друго предизвикателство е включването и задържането на децата и учениците още от най-ранна възраст, допълни Вълчев по време на откриването на обновена с европейски средства детска градина.

Според него именно ранното обхващане на децата гарантира успеха по време на по-нататъшното им обучение.

Ден по-рано министърът откри и друга обновена детска градина в русенското село Дряновец. Той посочи, че подобни ремонти щяха да са невъзможни без "европейската солидарност".

Вълчев посети и русенското Средно училище "Христо Ботев", което също се обновява със средства от ЕС.

Не достигат не кадри, а достойни заплати

Не достигат не кадри, а достойни заплати

Недостигът е само за нискоквалифицирана работна ръка, обясняват от "Солидарна България"

Подобряването на училищна инфраструктура е от значение, но в процеса на обучение от първостепенна важност е учителят, изтъкна образователният министър. Според него това е една от малкото професии, която ще съществува независимо от настъпващите промени на дигиталното бъдеще.

Най-вероятно и занапред учителите ще са тези, които ще обучават хора, но и роботи, а не обратното, заключи той.