Децата с увреден слух няма да бъдат оценени адекватно на предстоящите матури.

Това заявиха на пресконференция в БТА родители и преподаватели.

Предвиденият по време на зрелостния изпит по български език и литература жестомимичен превод не е достатъчен, смята Мария Кръстева, председател на Асоциацията на родителите на деца с увреден слух, цитирана от БТВ.

Според преподавателите е нужен адаптивен превод на теста, за да може децата да покажат възможностите си. Родители и учители предлагат по време на матурите да бъде разрешено използването на тълковен речник.

Според тях е нужно върху зрелостните работи да бъде отбелязано, че са на деца с увреден слух, и те да бъдат проверявани от специалисти преподаватели - предложение, което засега не се подкрепяло от Министерството на образованието и науката.

Необходимо е и да бъде изработен различен формат на теста, в който да няма дълги въпроси и въпроси с обърнат словоред, отбеляза каза Севдалина Джонгарска, директор на училище за деца с увреден слух "Д-р Дечо Денев" в София.

Според родителите, от МОН все още не са осъзнали напълно потребностите на тези деца и това ги лишава от равен старт на матурите с останалите им връстници