
Докато преди 20 или 50 години те са били основен източник и донякъде монополист на знанието, то сега задачата на учителя е да подреди информацията, да даде ориентир на децата, за да отделят важното от не толкова важното, спорното от безспорното, както и да предложи отношение на децата към обкръжаващия го свят.
Това заяви министърът на образованието Даниел Вълчев в приветствието си към националната конференция "Информационни технологии в образованието - необходимата инвестиция в бъдещето на България".
Организатори са "Майкрософт-България" и Синдикатът на българските учители.
Двудневният форум, който започна днес в резиденция "Бояна", е част от инициативата "Партньори в познанието" на компанията "Майкрософт", информира БНР.
Основни акценти в конференцията са разработването на електронно учебно съдържание от учители и прилагането му в образованието и новите предизвикателства пред просветните ръководители за изграждане и управление на учебния процес, базиран на новите информационни технологии от "Майкрософт".
Теодор Милев, директор на "Майкрософт - България", каза, че тяхната компания осигурява безплатно съвременен софтуер, с който българските учители могат да работят и у дома.
В Интернет досега са свързани 1020 училища, до края на годината ще бъдат свързани и останалите 2170, каза пред участниците в конференцията Пламен Вачков, председател на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения.
Забавянето на свързването на училищата в световната мрежа се дължи на съдебни спорове между консорциуми участници в търг за доставката на Интернет, обясни Вачков, като каза, че до края на май ще се стигне до договореност между спорещите страни.
Организаторите съобщиха, че във форума участват над 200 преподаватели и представители на администрацията, на професионалните сдружения и на неправителствени организации.