Онлайн изследването по природни науки за деветокласниците на днешната допълнителна дата премина успешно. Това съобщават от Министерството на образованието.

Припомняме, МОН даде възможност на деветокласниците, които са срещнали технически затруднения при решаването на теста на 15 октомври да се явят отново днес, ако имат желание.

От ведомството посочват, че този път не са постъпили сигнали за технически и организационни проблеми.

Около 2 700 ученици решиха теста на електронни устройства. Така общият брой на положилите теста ученици е 47 500, което е най-мащабното тестово изследване, провеждано онлайн в България.

Технически проблем прекрати изпита на деветокласниците по природни науки

Технически проблем прекрати изпита на деветокласниците по природни науки

МОН проверява какво е причинило срива на системата

Изпитът беше организиран от 12:00 часа, с цел да се избегнат затруднения за учениците, които са на двусменна организация на обучение. Всеки ученик можеше да избира на коя от двете онлайн платформи, предоставени от МОН, да го решава. От ведомството уточняват, че след техническите затруднения са били направени промени, така че изследването да премине безпроблемно. Всички деца днес влизаха и в двете системи с акаунтите си за НЕИСПУО, за да се изпробва отново този вариант. Обобщените данни сочат, че те не са имали затруднения.

МОТ пояснява, че резултатите от този тест дават само информация за нивото на придобитите умения за ученика и не са свързани с оценяването му. Дадена е възможност резултатите от него да бъдат вписани като текуща оценка по преценка на преподаващия учител и само при желание на ученика.

С изпит деветокласниците се подготвят за PISA

С изпит деветокласниците се подготвят за PISA

Изпитът ще се проведе изцяло на електронни устройства

Тестът се състоеше от три части - по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда.

Всяка част от теста включваше различен брой задачи с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част ученикът разполагаше с 30 минути.

Настоящото изследване поставя фокус върху важни теми от изследването PISA 2025, като типът задачи и средата се доближават до тези в международното проучване. От друга страна се подпомагат и учителите в задаването и оценяването на такъв тип задачи.