Различни методи за оценка на качеството на обучението ще бъдат въведени пробно в 40 училища в страната, съобщиха от Министерството на образованието и науката (МОН).
Екипите в определените учебни заведения ще могат да създадат собствени системи за управление на качеството на базата на предоставени им различни критерии, индикатори и начини на измерване. Предвиждат се преминат обучения на учителите за самооценка и управление на качеството. Те ще бъдат финансирани по програмата на МОН "Квалификация на педагогическите специалисти".
За участие в инициативата могат да кандидатстват училища от цяла България, като сред избраните трябва да има поне по едно училище от всяка област в страната. Училищата трябва да са различни по големина и вид - начални, основни, средни, обединени, профилирани и професионални гимназии. Те могат да са както с високи, така и с ниски и средни резултати на учениците.
Предвижда се всяко от избраните училища да състави комисия за развитие на качеството с трима членове. Тя трябва разработи план за развитие на качеството за учебната 2024/2025 г. и да изготви методология за мониторинг и проследяване на напредъка по плана. Училищата следва да дават обратна връзка за приложимостта на предложените критерии, индикатори и инструменти. Те ще могат и да предлагат промени в тях.
Впоследствие ще бъде направен и анализ, който да установи кои от тестваните методи за оценка на качеството на образованието са най-ефективни.