МОН предлага промяна на наредбите за общообразователната и профилираната подготовка, с която делегира повече самостоятелност на учителите при методическото планиране и преподаването според възможностите на учениците в класa, съобщават от ведомството.
На учителя се дава свободата да адаптира своята работа към темповете във всеки конкретен клас, за да постигне очакваните резултати, като в същото време от него се изисква ритмичност на учебните дейности и изпълнение на учебната програма в нейната цялост.
Целта е да се постигне по-голяма гъвкавост, оперативност и ефективност в процеса на обучение, а също и да се преодолее съществуващия формализъм.
Проектът е изготвен в резултат на срещи с колективите на различни видове училища и след дискусии с регионалните управления на образованието за необходимостта от отпадане на административната тежест.
В момента учителите трябва в началото на годината да подготвят разпределение за преподаване на темите в учебната програма и задължително при преструктуриране на учебното съдържание да искат и получат заверка от директора. Този момент от тяхната работа подлежеше и на проверки от експертите в регионалните управления.
Промените са обявени за обществено обсъждане в срок от един месец.
petar-peevski
на 25.07.2019 в 11:55:18 #1Най - накрая нещо положително от това министерство. Колко години им трябваха да решат да дадат повече свобода на учителите какво да преподават? Все пак има някаква еволюция. Току виж спряли да преподават изводи и заключения, а да задават въпроси на учениците и да ги оставят сами да преценяват.