МОН предлага промяна на наредбите за общообразователната и профилираната подготовка, с която делегира повече самостоятелност на учителите при методическото планиране и преподаването според възможностите на учениците в класa, съобщават от ведомството.

На учителя се дава свободата да адаптира своята работа към темповете във всеки конкретен клас, за да постигне очакваните резултати, като в същото време от него се изисква ритмичност на учебните дейности и изпълнение на учебната програма в нейната цялост.

Целта е да се постигне по-голяма гъвкавост, оперативност и ефективност в процеса на обучение, а също и да се преодолее съществуващия формализъм.

Над 1500 свободни места останаха в софийските гимназии след второ класиране

Над 1500 свободни места останаха в софийските гимназии след второ класиране

Много деца от провинцията са се отказали от местата, за които са кандидатствали в други области

Проектът е изготвен в резултат на срещи с колективите на различни видове училища и след дискусии с регионалните управления на образованието за необходимостта от отпадане на административната тежест.

В момента учителите трябва в началото на годината да подготвят разпределение за преподаване на темите в учебната програма и задължително при преструктуриране на учебното съдържание да искат и получат заверка от директора. Този момент от тяхната работа подлежеше и на проверки от експертите в регионалните управления.

Промените са обявени за обществено обсъждане в срок от един месец.

МОН предлага да се обсъдят ученическите ваканции за следващата година

МОН предлага да се обсъдят ученическите ваканции за следващата година

Междусрочната ваканция е на 5 февруари