Министерство на образованието и науката е запознато с проблема, че директори на училища назначават кандидат-учители на временни договори и няма контрол върху това. Това стана ясно от думите на министър Николай Денков, който отговори на въпрос как се следи дейността и отчета на директорите на училища в страната.

Днес МОН представи отчета за свършеното през мандата за 7 месеца управление в кабинета на Кирил Петков. Денков поясни, че се правят проверки по сигнали и на родители, и на учители в школата, но не уточни резултати от тях.

"Мандатността на директорите е това, което МОН не успя да промени, тя се дължи на политизация в системата от директор към учители", поясни министърът.

На въпроса запознат ли е Николай Денков с това, че за едно място се борят 20 учители заради скока на заплатите - той отговори, че "е очакван ефект".

Министър Николай Денков бе категоричен, че няма как да остане на поста като служебен министър, тъй като е част от партийна формация, но "следващите месеци ще посвети на дейността да убеди обществото, че трябва да има промени, свързани с това средствата да се усвояват прозрачно в областта на образование и здравеопазване".

Все пак в отговор на въпрос дали е мислил да приеме поста министър на образованието в следващ кабинет с участието на "Продължаваме промяната, той отговори, че е "твърде рано да се каже".

Какво ще завещае МОН на следващия министър и какво ще бъде прието от започнатите, но недовършени промени в сферата (б.а. например промени в учебните програми, висшето образование) - Денков обеща приемственост със следващия министър и още два подробни отчета за предучилищно и училищно образование и за европейските фондове.

МОН обеща промяна в квалификациите на професиите от септември, както и промяна на обучението в 11-12 клас - етап, който да подготви учениците за висшите училища и промени, свързани с начина за провеждане на изпитите.

Учебните програми по български език трябва да се разместят, смята МОН

Учебните програми по български език трябва да се разместят, смята МОН

В него са взети предвид мненията на работни групи с участието на 210 учители