Броят на децата от уязвими етнически групи, които завършват училище в България, се е удвоил за 10 години.
Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева по време на 95-тата среща на Комитета за правата на детето към ООН в Женева.
По думите й положителната статистика е в резултат на множество политики на МОН за приобщаване и допълнителна подкрепа за тези ученици.
През този период студентите от ромски произход, които са завършили университет, са се увеличили 6 пъти, посочи Митева.
Тя отбеляза, че една от целите на България в областта на ранното детско развитие е да продължи повишаването на обхвата и качеството на образователните, социалните и здравните услуги за подрастващите.
В момента 94% от децата в училищна възраст са обхванати от образователната система. При децата в предучилищна възраст между 3 и 6 години делът на обхванатите е 87,3 на сто, а при децата на възраст 2-3 години - 42,1%.
Според Митева реформирането на учебните програми и повишаването на квалификацията на педагогическите специалисти се очаква да дадат още по-добри резултати в следващите години.
Тя посочи като пример и многобройните дейности по дигитализация на образованието. Една от тях е обезпечаването на образователните институции с електронни устройства, за да се осигури на децата равен достъп до дигитални ресурси и образование. Броят на достъпните за учениците устройства сега е близо 2.5 пъти по-голям в сравнение с преди пандемията.
Работи се и по насоки за внедряване на изкуствен интелект в образователната система. Те включват и етични и регулаторни съображения за неговото използване, обясни заместник-министърът.
godoro
на 18.01.2024 в 17:53:02 #1Е как няма да завършват ,като оценки и оставащи ученици няма,а във Франция вече отрезняха и върнаха старите норми,т.е. който не знае,просто не знае.За висшето,по - добре вижте какви кадри излизат,какво творят като специалисти,вижте нивото и количеството на "професорите" и "академиците",и техният принос в родното стопанство.