Засилване на възпитателната функция на училището е заложено в промяната на учебните програми. Това заяви в Смолян министърът на образованието Красимир Вълчев, съобщават БНТ и БТА. Там той се срещна с директори и преподаватели от региона, пред които представи предвижданите от министерството реформи.

Промените включват поставяне на приоритет върху професионалното образование и значително увеличаване на часовете по математика и природни науки, както и над 20% повече часове по български език и литература в гимназиален етап. Освен това учителите ще бъдат обучени и да водят беседи с учениците по различни актуални теми.

Вълчев уточни, че ще става въпрос за беседи, които да създадат отношение вътрешни прегради у учениците и по теми като разпространението и употребата на наркотици и други упойващи вещества, и по темата къде ходят вечер, на какви места.

"Това е възпитателната функция на училището и ние трябва да я усилваме. Включително ще искаме от учителите да правят тематични педагогически срещи с родителите по редица такива теми", заяви той.

Повече математика, задължителен час по религия и оценка "дисциплина" готви МОН

Повече математика, задължителен час по религия и оценка "дисциплина" готви МОН

МОН ще предприеме мерки и относно изтичането на медицински кадри

Вълчев отбеляза и че демографският проблем е голямото предизвикателство за образователната система в област Смолян.

Той увери, че МОН ще подкрепя максимално всички училища, дори и малко деца да останат, като пример за това са защитените училища.

Продължаваме да подкрепяме всяко едно училище, нямаме желание да режем паралелки, уточни министърът.

Нямаме право да намаляваме повече професионални паралелки и професионално образование, всички профили и професии са важни, категоричен бе той.

По негови думи през последните години в образователната ни система има залитане към чуждите езици.

"Мяра": "За" оценка за дисциплина за учениците са 84% от българите

"Мяра": "За" оценка за дисциплина за учениците са 84% от българите

83,2% принципно подкрепят забрана за мобилни телефони в училищата, 72,1% - униформи

Десетилетия наред в българската система на гимназиалното образование се увеличаваше езиковият профил, увеличаваха се паралелките с интензивно и разширено изучаване на език и се съкращаваха професионалните паралелки, отбеляза Вълчев.

Според него, ако искаме дългосрочно да задържим повече деца в страната, трябва да имаме високодоходни работни места.

Министърът посочи данни, че през последните десет години много повече програмисти са влезли в България, отколкото са напуснали страната. Това потвърждавало тезата, че трябва да се работи дългосрочно за това да има повече по-високодоходни работни места.

Над 80% от българите искат добродетелите и религията да влязат в училищата

Над 80% от българите искат добродетелите и религията да влязат в училищата

Едва 24% смятат, че образователната система се справя с възпитанието