В Министерството на образованието и науката (МОН) вече работи HelpDesk - Национален мониторинг център, който подпомага системните и училищни администратори в страната при използването на електронните платформи и ресурси за обучение, съобщиха от образователното ведомство.
Информация и консултация се предоставя чрез безплатната телефонна линия 070010241 или през Microsoft Teams всеки работен ден от 8 до 17 ч. от IT експерти, които дават разяснения за IT инфраструктурата на МОН, работата с електронните устройства, предоставени от министерството, както и с електронните профили в системата на образованието @edu.mon.bg и платформите за дистанционно обучение, подсигурени от МОН. Приемат се и заявления за предоставяне на безплатни Microsoft лицензи, за единната информационна система за изпити и прием, за Националната електронна информационна система за предучилищно и училищно образование (НЕИСПУО) и др.
Националният мониторинг център на МОН е разположен в Техническия университет в София и е създаден по Национална програма "Информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в системата на предучилищното и училищното образование". Той подпомага също работата на училищните ръководства в администрирането на данни и наблюдава и контролира как се изпълняват националните програми и проекти на МОН в областта на информационните и комуникационните технологии.
МОН продължава да дава консултации и на потребители на електронните платформи за обучение на телефон 080010112.