Подалият оставка зам.-министър на образованието проф. Николай Денков е убеден, че пред висшето образование в страната има няколко сериозни казуса, които трябва да се решат.

Тръгна си зам.- министър заради различия с Кунева и екипа й
Обновена

Тръгна си зам.- министър заради различия с Кунева и екипа й

Проф. Николай Денков бе част от три последователни кабинета в МОН

"Проблемът е че над 50% (от завършилите студенти - б.р.) не работят за позиция която изисква висше образование. Имаме излишък в някои области като администрация и управление, а в същото време имаме дифицит от 400 студенти по математика", обясни той в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

Макар че безработицата сред вишистите в страната е ниска, проф. Денков подчертава, че има направления в академичното образование, в които е нужно да се подобрят. Той очерта механизма на оценка - дали студентите се реализират в специалността, за която са учили, дали има научни изследвания.

"Преподавателите не могат да преподават нещо, което е от тяхната младост.Те трябва да познават най-новото в съответната област, а в целия свят, това  се прави като ти познаваш, правиш и преподаваш науката, по която работиш", поясни напусналият зам.-министър на образованието.Според проф. Денков не е имало конкретна причина предишният министър на образованието в това правителство да бъде сменен.

"Имаше известна манипулация на общественото мнение, бих казал, която беше използвана по този начин. Вместо да се обсъдят задълбочено учебните планове и програми, имаше едно плъзгане по важни въпроси, но със сигурност не единствените", обясни Денков. 

Относно собствената си оставка той бе ясен: "Можах ли да свърша нещо полезно - да. Можеше ли да продължа да бъда по-полезен навън, отколкото вътре, отговорът е не. Така че всичко си е на мястото", каза подалият вчера заявление за напускане проф. Николай Денков. Мотивите за оставката му са съществени различия с приоритетите и стила на работа на министъра на образованието Меглена Кунева. Очаква се той да се върне към работата си в Софийския университет.