Учители и професори по български език и литература поискаха двата предмета да се изучават поотделно.
На пресконференция в БТА представители на Съюза на филолозите българици, Съюз на учените в България и на Асоциация "Родители" съобщиха, че според тях е наложително да се наблегне на изучаването на български език, тъй като образователната ни система генерира много неграмотни младежи.
Преподавателите и родителите се обединиха около искането да намалее акцентът върху граматиката и да се осигурят повече упражнения по писане и по комуникация.
На въпрос на News.bg за сметка на кои часове ще се въведат допълнителните занятия експертите не можаха да отговорят конкретно. Те бяха убедени, че трябва да има повече часове по роден език, но не са наясно как може да се случи това, без да се утежни програмата на самите ученици.
Разбра се, че според много учители и професори в образователната ни система се набляга прекалено много на литературата, а не е редно децата да бъдат заставяни да четат неща, които може и да не ги влекат.
Проф. Боян Вълчев от Софийския университет опроверга твърдението, че литературата и четенето обогатяват общата култура и подобряват комуникационните умения. Според него това е преекспонирано изявление, което не отговаря на истината, а чрез задължителния дълъг списък от автори децата биват отблъсквани от желанието за четене.
Въпреки това той не отрече необходимостта да бъде осъществено желанието на учителите за три часа по литература повече в горния курс от 8 до 12 клас.
Експертите поискаха матурата по литература да бъде отделена от тази по български език и да е свободно избираема. Според тях единствено зрелостният изпит по български трябва да е задължителен и да се промени и усложни съдържанието му, за да представлява реален коректив за знания и да може да служи за вход във ВУЗ-ове.
Българиците се обединиха около твърдението, че е необходима цялостна промяна в учебните системи за всички изучавани предмети, тъй като много от учебниците са с прекалено сложно съдържание за съответния клас.
Филолозите настояха и да има един-единствен универсален учебник по български език за всеки клас, който да е по-скоро в помощ на учениците, а не на учителите.
x-man
на 06.07.2013 в 02:35:27 #8И къде шъ им трябва това писане?! Разбира се веднага се сещам за чукчата.
Ачката
на 06.07.2013 в 02:22:20 #7То в училище трябва да е повече писане. След училище обикновено е повечко четенето. Поне преди 15г. беше така де. Сега не знам.
Kотарака
на 05.07.2013 в 18:04:44 #6Така е! Малките роми трябва да се научат да се подписват! Да четат никой няма да ги кара!
boris
на 05.07.2013 в 16:54:38 #5Филолозите настояха и да има един-единствен универсален учебник по български език за всеки клас, който да е по-скоро в помощ на учениците, а не на учителите. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Буаааа ха ахах ха ха ха ааааа...
bbz
на 05.07.2013 в 16:00:10 #4И накрая като извод. българския е много труден за научаване от чужденците и също толкова безполезен .
bbz
на 05.07.2013 в 15:57:08 #3Литературата наистина е нещо доста безмислено на който му е интересно нека си чете авторите лошо няма, но не да те задължават да четеш за проблеми, които са имали преди 100 години не са актуални просто . За българския и там не виждам особен смисъл да си дава някой твърде голям зор понеже който може като завърши изчезва от тая кочина. Вижте английския например е нещо много полезно навсякъде се оправяш с него. Българския е излишно усложнен със пълните му непълни членове родове и тем подобни питайте някой италианец испанец или друг който не говори английски кое по лесно се учи български или английски. След няколко стотин години сигурно български ще последва съдбата на латинския .
mehudi
на 05.07.2013 в 15:39:57 #2важното е да се върне и предметът "краснопис" - нали така!! това ще повиши нивото на грамотност и ще спомогне за реализацията на младежтие!
boris
на 05.07.2013 в 15:20:57 #1Чукча не читател - чукча - писател!