Синдикат „Образование" към КТ "Подкрепа" е предложил някои промени в механизма на балообразуване при приема на ученици след седми и осми клас за прем на ученици в държавните и общински училища.
Синдикатът предлага въвеждане на нов конпонент при балообразуването - „Поведение", който да носи 4 точки при формиране на бала. Учениците, на които е наложена мярка или наказания, регламентирани в Правилника за прилагане на Закона за народната просвета да бъдат лишени от този компонент. Този компонент ще бъде първата стъпка в посока за по-добро българско образование, защото в образователния конгломерат има два равностойни стълба: обучение и възпитание, твърдят от синдиката.
"За съжаление вторият много важен клон възпитание беше забравен поради делегираните бюджети и необузданата политизация на образователната система, която допусна налагането на два паразитни приоритета: икономии на държавата за сметка на качественото образование и диктат на родителите по отношение на организация на системата и оценяването на ученици от учители. Последните 25 години показаха, че учителите сами без подкрепа от институции, без партниране от родители не могат да се справят с доброто възпитание, което да доведе до европейските и световни стандарти на доброто образование", коментират от синдикалистите.
Синдикат „Образование" към КТ "Подкрепа" подкрепяли безрезервно новата философия на МОН към въвеждане на многообразие в избора на балообразуващи предмети, като се отчита и запазва конкретиката на съответните профили или професии. Така при различните профили, за които ще кандидастват учениците след основно образование, ще трябва да показват резултати по всички изучавани предмети, а не както беше досега-акцент към само два от изучаваните предмети и осакатяване на подрасващите и лишаване от знания по повечето от изучаваните предмети.
Синдикатът настоява МОН да създаде условие за спокойна работа на учители и директори, ангажирани с изпитите и гарантира тяхната неприкосновеност. Учителите-квестори да бъдат със статут на държавни експерти за деня на изпита, а тяхното възнаграждение и разходи, като дневни и пътни, да бъдат гарантирани от МОН.
МОН да поеме ангажимент да не се допускат необосновани обвинения, без доказателства към учители и директори, участващи в изпитната кампания, настояват от синдиката.
"Нека българското общество разбере, че държавното външно оценяване и държавните зрелостни изпити кореспондират с труда на десетките хиляди учители-квестори и организацията от хиляди директори на училища", призовават от синдиката.
Олаф БГ
на 29.03.2016 в 17:55:45 #2Статията представлява призив към насилие върху обществото от страна на училищни активисти. "Нека българското общество разбере, че държавното външно оценяване и държавните зрелостни изпити кореспондират с труда на десетките хиляди учители-квестори и организацията от хиляди директори на училища", призовават от синдиката." Не е вярно! У нас занимални след 4 клас официално няма и това искане кореспондира само с частни уроци и неправилно изградени очаквания родителите да подготвят сами децата, а проверяващите да си присвоят чужд труд от тези принудителни хиляди частни уроци, в това число и за възпитанието - срива от неправилната организация в училище е за сметка на времемто и отношенията семейството и не му помага с нищо. При пенсиониране на 65 какво се очаква от родителите и дори бабите и дядовците? Кога да помагат и възпитават? Нима очаквате един родител да отговоря за подготовката по всички предменти? Вие луди ли сте?
Kотарака
на 27.08.2015 в 10:50:25 #1Може и броят на сексуалните връзки също да участва в балообразуването!