Синдикат "Образование" обяви класация на неработещите политики в сектора, които са изведени от националното изследване, проведено от синдиката, спрямо Закона на предучилищното и училищно образование.

Целта на изследването е да се определи и подреди по приоритет кои са неработещите национални политики и практики и кои от тях имат нужда от промяна.

Най-важно според изследването е да се намалят нормативите на учителите след 50 годишна възраст и по този начин да се съхранят до високата пенсионна възраст, която скоро ще стане 65 години.

Като втора най-неработеща се нарежда "Политиката за грижа към българския учител и Резилианс към професията", за която 88.2% от респондентите смятат, че трябва учителския труд да се причисли към втора категория.

Според 52% от участниците държавните грижи за педагозите трябва да се насочат към създаването на механизми по европейска и световна практика, които да съхранят учителите. Пример за такъв е педагозите да имат право на 1 година квалификация и рехабилитация, без да работят с ученици, при отработени 4 години.

В случай на ранно пенсиониране на учителите, те да могат да ползват добавката от Универсалния пенсионен фонд (УПФ), която са формирали с лични вноски, предлагат 37.3% от респондентите в изследването.

При изследване на МОН през 2019г. за натовареността на българските учители се установи, че българския учител е двойно по-претоварен от европейските си колеги, а грижа за педагозите трябва да полага държавата.

Тези политики съществуват благодарение на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа", но са обявени за неработещи.

От синдиката на образованието, посочват че ще продължат да информират за фиктивните или зловредни образователни политики.