Министерство на образованието и науката (МОН) готви стратегия за отпадащите ученици. Това стана ясно от думите на министъра на образование Меглена Кунева в НС след парламентарния контрол.

МОН е напълно наясно с този въпрос, посочи тя в кулоарите на парламента в отговор на въпрос на News.bg. По думите й отпадащите от образованието деца след това нямат и успешна реализация. Това означава огромна липса на работна сила в България и след това голяма тежест за социалната политика, изтъкна Кунева.

Стратегията на МОН за справяне с проблема щяла да бъде представена този месец.

Министърът на образованието подчерта, че основно отпадащите ученици са от малцинствата. Това е подчертан проблем в училища, в които има повече ромски деца, изтъкна вицепремиерът.

Част от проблемите идвали от това, че за част от децата българският език не бил майчин. Затова и предложенията на МОН са свързани с предучилищното образование с по-дълги часове, занимални и целодневно обучение.

Колкото по-рано едно дете се приобщи към българския език, толкова по-бързо ще започне и неговото адаптиране  в учебната среда от първи клас нататък, категорична е Меглена Кунева.

Детето трябва да ходи с желание на училище, смята министърът на образованието. Тя настоява и за по-голяма дисциплина в отпускането на социалните помощи и свързването им с посещението на детето на училище.

Трябва много контрол, смята Кунева.