Ученици от Основно училище "Професор Марин Дринов" във варненския квартал "Владислав Варненчик" нарисуваха графити на една от стените на училището в знак на протест срещу вандализма и детската агресия.

Идеята е на ръководството на учебното заведение и на комисията за борба с противообществените прояви към районното кметство.

С помощта на учителя си по изобразително изкуство Росен Германов, децата изписаха на училищната стена думата хармония. Предварително подготвения макет е избран от над 30 предложения, информира Германов.

Буквите са в по-топли тонове, а фонът - в по-студени, което показва, че освен добро винаги има и нещо лошо, обясни избора Германов.

Рисуването на графити не е вандализъм, когато е регламентирано и когато цели позитивни резултати, заяви по повод инициативата директорът на училището Йорданка Атанасова, цитирана от Днес+. Тя допълни, че по този начин децата могат да изразходят енергията си за нещо положително и да дадат пример на останалите.

Ръководството на учебното заведение възнамерява да предостави и други площи, на които децата да покажат способностите си.

Подобна идея има и директорът на Основно училище "Алеко Константинов", което се помещава в същата сграда.

Нямаме случаи на детска агресия, информира Даниела Димитрова, помощник- директор и председател на комисията за борба с противообществени прояви в ОУ "Професор Марин Дринов".
Тя допълни, че най-сериозните случаи са кражби на мобилни телефони и проява на грубост на един ученик спрямо друг. Много рядко се случва от комисията да бъде потърсена помощ от деца жертви на домашно насилие, каза още Димитрова.

Голяма част от възпитаниците на училището не знаят кои действия са прояви на вандализъм, сочи анкета, проведена в учебното заведение. Анкетирани са 186 ученика от V до VIII клас, като са им зададени шест въпроса.

Само 13 от тях са отбелязали и трите посочени отговора за прояви на вандализъм, 45 са посочили две действия, а останалите 128 са отбелязали само един отговор. 48 от участниците в анкетата бъркат вандализма с агресията срещу хора.

Според учениците вандализмът се предизвиква най-често от гняв, отмъщение или скука. Над 70% от анкетираните смятат, че тези прояви могат да бъдат предотвратени с по-тежки санкции. 65 от участниците в изследването пък са склонни да се включат в дейности за ограничаване на вандализма, но не знаят какви.
Вандализмът и детската агресия се дължат на лошо възпитание, смята седмокласникът Иван Димитров, който взе участие в рисуването на графити на стената на училището.

Има много деца, които се влияят от други, които се държат лошо, каза седмокласникът. Той допълни, че се надява графитът, който сътвориха учениците от "Професор Марин Дринов" да даде добър пример.