Промените в Закона за народната просвета, които предвиждат изисквания към облеклото на учениците са добри, предизвикват противоречиви и твърде често негативни реакции.
Промените дават право на училищата в страната да въведат или не ученическите униформи след приемане на правилник от учебното заведение.
Според преподаватели от Пловдив те са закъснели, освен това средствата, които се отпускат на едно учебно заведение за въвеждане на униформите, са нищожни.
По-голяма част от учениците от езикова гимназия "Иван Вазов" не желаят да се обличат с униформи или поставят условия за дрехите, с които ще се представят в обществото.
За пример БНТ посочва руската гимназия в Пловдив, където учат 1100 деца.
50 000 хиляди лева, с които министерството ще подпомага идеята, ще стигнат само за панталони и поли. Ризите, връзките и шапките ще се плащат от родителите.
За новите ученици, обаче няма да има пари и за долната част от дрехите.
Оценките за поведение на учениците и рестрикцията за кандидатите за вузове и елитни гимназии с намалено поведение също не се приемат от преподавателите.
Abaris
на 15.06.2009 в 15:11:57 #5образован | 15.06.2009 13:44 Униформите и поведението няма да подобрят ситуацията. Проблемите се коренят в днешния обществен морал: в начина, по който детето се възпитава в семейството и на улицата, в телевизията, в музиката и тн. Там трябва да се променят нещата.
boris
на 15.06.2009 в 14:57:13 #4Оценките за поведение на учениците и рестрикцията за кандидатите за вузове и елитни гимназии с намалено поведение също не се приемат от преподавателите. -------------------------------------------------------------------------------------------- А аз даже недоумявам от него. Че нали университетите са автономни? Би следвало те да решават този въпрос, а не министерството. Как така ще им вменяват какви изисквония да имат към кандидатите? и какво отношение има поведението на един (НЕПЪЛНОЛЕТЕН!) ученик със познанията му? Човек носи лична отговорност за постъпките си едва когато навърши пълнолетие. Винаги съм посрещал с гняв, всякакви опити да се въвеждат корелации между средното и вишето образование. Как може примерно, в условията за прием във ВУЗ да влизат отценки по предмети от средното училище? че то човек може да кандидатства в университет и десет години след като е завършил средно. какво значение може да има факта, че някой е отценил неговите познания по математика от преди десет години с тройка, примерно!?! Човек може да стане професор по дадена дисциплина за десет години!
стопер
на 15.06.2009 в 14:52:16 #3Мургав гей-пазиш ли си червената връзка

образован
на 15.06.2009 в 14:44:22 #2Униформи и поведение! иначе е хаус и безобразия! Учиниците повече се контят отколкото учат! На запад ако училището иска да е добро, значи е с униформи!
стопер
на 15.06.2009 в 14:33:43 #1Колелото се върти....
Нищо ново неса научили,и нищо старо -неса забравили...секретари...-кво да ги правиш???
