С около два пъти се е увеличило доверието на учениците към учителите. Това стана ясно по време на представяне на резултатите от проекта „Училище без насилие".

Проектът стартира през лятото на 2007.  Най-важният резултат от инициативата, според организаторите, е намаляване броят на децата - насилници и жертви във всеки клас.

Преди имаше доста деца, които посочваха "всички" или са посочвали цифри като 20-25. Сега посочват най-често между 1 и 3 деца, разясняват организаторите.

Спад се забелязва и в броя на възприеманите като жертви - ако преди е бил средно около 4, сега той е 2.

Три месеца след началото на проекта децата започват за разпознават тормоза и агресията и след това намалява броят на насилниците във всеки клас, допълват  организаторите.  

Рязко спада и тормозът от съученици от класа - с над 25%. За сметка на това се запазва броят на насилниците от други класове (по големи, не включени в проекта) и насилието излиза в двора на училището и на улицата.

Има промяна и в начина на тормоз, сочат още данните от доклада.  Докато в началото по често агресорите са били в група и са имали пасивни поддръжници, то сега този процент намалява.

Но се запазва се тенденцията когато има тормоз, той да се извършва пред публика, а агресорите да имат помагачи.

Любопитна е тенденцията малко повече деца от преди да признават, че са тормозили други деца.
В хода на проекта „Училище без насилие" в София са проведени 4 независими изследвания. Четирите независими изследвания са били с деца на възраст от 11 до 14 г. (четвърти - седми клас) в пет софийски училища.