Разликата между детската градина и училище е огромна не само като дейност, но и като интериор, уют и дори цветово, заявяват психолози.

Според учители в начален курс учебната програма на първолаците е много натоварена и едно дете на 6 години ще има доста трудности при усвояването на материала.

Според педагози и психолози една година се отразява много на развитието на детето и е изключително важно да се провеждат индивидуални тестове за преценка. Те могат и е препоръчително да бъдат в игрови формат.

"Има деца, които на 6 години са готови да започнат училище, но подходът трябва да е строго индивидуален и по преценка на родителите" казва началната учителка Калинка Атанасова, цитирана от радио Варна.

"Започването на училище представлява преминаване от игра към учебна дейност и готовността на децата е различна в зависимост от психомоторното им развитие", обяснява детският психолог Мария Стефанова във връзка с предложението на Министерство на образованието децата задължително да тръгват на училище на шест години.

Стефанова допълва, че когато става въпрос за закон, Министерството на образованието трябва да се съобрази с готовността на повечето деца. Психологът посочва, че не са много родителите, които са склонни да изпращат децата си в училище на 6-годишна възраст.

Припомняме, че в Министерство на образованието и науката се обсъждат промени в Закона за народната просвета, според които децата да тръгват на училище на 6-годишна възраст. Това бе анонсирано от заместник министъра на образованието Кирчо Атанасов.