Създават дигитални учебни програми и нови интерактивни дигитални ресурси във висшите училища. Това се предвижда в Оперативния план към Стратегията за развитието на висшето образование у нас за периода 2021 - 2030 година, който беше одобрен от кабинета днес.

Освен това ще се разработи устойчив механизъм за осъвременяване на съществуващите и създаване на нови учебни планове и програми, както и ще се въведат съвременни и гъвкави форми на обучение.

Освобождават се от такси докторантите, които се обучават в приоритетни за държавата професионални направления. Същото облекчение е заложено и за докторантите, назначени по научни проекти с публично финансиране.

Интернационализация на висшето образование и включване в международни образователни и научни мрежи са други от целите на плана. Ще се активизира научната дейност в университетите и ще се изгражда ефективна връзка образование - наука - бизнес.

ДБ иска план за ускорена дигитализация на образованието и културата

ДБ иска план за ускорена дигитализация на образованието и културата

Предвид усложнената ситуация заради пандемията

От МОН посочват, че са заложени стимули за млади преподаватели, за привличане на преподаватели от чужбина, както и за изготвяне и издаване на учебници, учебни помагала и монографични трудове на чужди езици.

Предвижда се повишаване на ролята на висшите училища като активен фактор за регионално развитие, подобряване на управлението на университетите и на системата за оценяване и акредитация.

Планирани са повече инвестиции за подобряване на качеството на обучението, а също и оптимизация на структурата и ефективността на висшето образование.

Освен средства от държавния бюджет и от бюджетите на висшите училища ще бъде осигурено финансиране чрез европейските фондове, както и чрез програмите на Европейския съюз "Еразъм+" и "Хоризонт Европа". Средства са предвидени и в Плана за възстановяване и устойчивост.

Хибридни магистърски програми в четири университета у нас от 2021/2022 г.

Хибридни магистърски програми в четири университета у нас от 2021/2022 г.

Министър Вълчев призова ВУЗ-овете да си взаимодействат, а не да са самодостатъчни