Неговата лична прогноза е, че това ще се случи към средата на следващия мандат.
Кандидатстудентският изпит отдавна трябваше да остане за онези специалности, към които има твърде голям интерес, каза още Вълчев.
Според него обаче това не трябва да бъде уредено със закон и всяко академично ръководство само да прецени дали има нужда от приемен изпит.
За студент няма нужда много да се учи, коментира още министърът.
Министерство на образованието и науката ще настоява да бъдат върнати на училищата и детските градини буферните десет процента, които правителството реши, че няма да бъдат използвани като предпазна мярка от финансовата криза.
Това зави още министър Вълчев по време на официалното откриване на обновения клон на университетската библиотека на Софийския университет в 42-ри блок на Студентски град.
Не по-късно от средата на април се очаква справка на Министерство на финансите за това как е използвана приходната част от бюджета за първото тримесечие за годината.
Въз основна на тези данни ще може да се прецени дали ще могат да бъдат върнати десетте процента на учебните заведения.
Министър Вълчев каза, че няма яснота по въпроса дали е стартирала обществената поръчка за осигуряването на камерите, които ще следят провеждането на матурите в 6 000 зали в цялата страна.
Заедно с ректора на СУ професор Иван Илчев образователният министър откри обновения клон на университетската библиотека.
От днес студентите на университета ще имат достъп до над 17 000 тома, 12 компютъра със свободен достъп и безплатен wireless и достъп до научните бази данни на Science Direct, Scopus, ProQuest; Embase и Engineering Village.
Към наличните в момента книги в библиотеката ще се прибави и дарението на кампанията „Голямото четене". То ще включи първите 12 книги от класацията.
Според магистрантката Гергана Манолова разкриването на тази забравена библиотека е едно добро начало за връщането на студентите към книгите.
Mars
на 07.03.2009 в 15:27:07 #38Правилно! Министърът се прави на "добър"! Такова е политическото решение на кабинета ... нали идват избори, а родителите не трябва да се дразнят! Родителите трябва да бъдат доволни! А те - родителите, са глупаво, самодоволно и самовлюбено българско население! Родителите ще работят като зидаро-мазачи и прислужници в Гърция, в Германия или във Франция, за да спечелят и да платят дипломата на децата си! Училище, здравей! Сбогом, студентски живот ...

neznae6t
на 07.03.2009 в 00:18:21 #37Да пием!
Приятна вечер от мен.
neznae6t
на 07.03.2009 в 00:04:16 #36Е прав си, нали го писах вече по-долу.
Между другото, при такава система е твърде вероятно най-накрая българите да се разделят на класи, както си е редно. Не може разни гьонове да ходят на опера по къси гащи и да пърдят по средата на представлението. Примерът е пресилен, но мисля, че схващате идеята. Не може да си шлосер и да искаш да бъдеш аристократ. Виж, аристократите могат да си позволят да бъдат шлосери. 
neznae6t
на 06.03.2009 в 23:36:28 #35Не спирайте, пуканки има за всички!
Най ми е кеф да чета или участвам в словесни спорове, когато иначе и двете страни са на едно мнение, но формулирано по различен начин.
Пойнтзиро, лично аз разбирам заглавието по следния начин: "Няма нужда да си давате зор в средното образование, така или иначе ще ви приемем за студенти, но пък там ще ви скъсаме задниците от учене!"
Между другото, пойнтзиро, с дееба! е трудно да се спори, споделям го от опит, но за сметка на това - забавно. 
pointzero
на 06.03.2009 в 23:03:44 #34П.С. виждам, че си от типа, които "по гръб не падат" и едва ли ще признаеш, че най-малкото си противоречиш с последния си пост, та не очаквам подобно откровение. Но хубаво е човек да си признава, когато е сгрешил, все пак човешко е. Аз поне винаги съм се опитвал да го правя (освен ако откровено не се заяждам с някой темерут, но то тогава и да си призная няма смисъл - няма да бъде оценено). В случая това не е така (т.е. не се заяждам).
pointzero
на 06.03.2009 в 22:59:36 #33deeba! ------------------------ явно много факти си събрал за мен та не ти е проблем да ми направиш "профил". Само дето не ме познаваш, още по-малко си наясно със CV-то ми, ама нейсе.... "...означава, че трябва да печели по-добри бъдещи специалисти, излизащи с диплом от неговото "предприятие" - тоест, българското образование...." прочети си пак какво си написал, запали цигара, помисли и прецени помагат ли думите му или не на цялата идея? Лек жокер - образованието не е само висше!!!
pointzero
на 06.03.2009 в 22:42:47 #32*нали кой преминава ...= нали ЗНАЕШ кой....
pointzero
на 06.03.2009 в 22:41:21 #31deeba! ------------------- сега вече спориш заради самия спор и търсиш аргументи от девет кладенеца та в десети. Какъв мениджър е министъра на образованието, че не разбрах? ВУЗовете нали самостоятелно се издържат + може би малки субсидии. Ами да си берат гайлето "мениджърите" на учебните заведения! И аз не съм казвал нищо по въпроса за критериите за "влизане" във ВУЗ... може би има някакъв резон в това, да се отворят по-широко вратите и другите тълкувания, които вече четох няколко пъти, но нека ти посоча и нещо друго: какво ще стане ако куцо, кьораво и сакато се втурне да учи като изтегли заем за това... и после прекъсне и отиде метач или още по-добре - безработен и не може да си върне заема.. кво прайм
И бай дъ уей, не пуша от 3 месеца
Но пак повтарям - не може министър на образованието да обяснява, че "няма нужда много да се учи". Всеки друг - да, но не и той има право да го каже.
колкото до последната ти забележка - ще се направя, че не съм я прочел. иначе, зле говори за теб... нали кой преминава от факти към квалификации?
pointzero
на 06.03.2009 в 22:04:36 #30за сведение, груба съпоставка е : "Ф"=2 "Д"=3 "С"=4 "В"=5 "А"=6
pointzero
на 06.03.2009 в 21:48:49 #29deeba! Регистриран на: 02.12.2006, 21:25 Пуснато на: 06.03.2009, 21:38 пoйнтзиро, ако си беше направил труда да попрочетеш обясненията, щеше да си спестиш тъпия въпрос. като му се завие свят на студента, ще отпадне - това е идеята. за да стигне до диплома само този, който има нужните качества, знания, способности.... Само така ще се спред това бълване на "висшисти" на конвейер - десетки хиляди с диплома за "вишо" всяка година, а 90% от тях не могат да си намерят гъза с карта. ----------------- пич, ако прочетеш внимателно пак какво съм написал (особено 1-то изречение), щеше да си спестиш някои квалификации. пак повтарям - не може министъра на образованието да насърчава към "неучене" и да успокоява, че видите ли, всеки ще влезе. То е ясно, че не всеки ще излезе. Това е все едно министъра на правосъдитео да насърчава кражбите, щото не всички ще ги хванат. Всеки да си бере гайлето. и нещо друго - на запад може и да е така, ама в БГ като влезеш после вяроятността да те "избутат" с една тройка е голяма. Тук например, в някои магистратури не ти позволяват да имаш среден успех по-малко от "В" и най-много едно "С" за цялото ти следване, ако ли не - хвърчиш от университета.
neznae6t
на 06.03.2009 в 21:43:53 #28Имам силното усещане, че само Метеора, Енибади и дееба! успяват да разберат идеята на изказването. Колкото по-бързо се приеме тази система, толкова по-добре за всички - и за университети, и за кандидат-студенти, и за преподавали, а и за самите студенти. Естествено, с приемането на подобен закон следва да се закрият висши учебни заведения като свободния в Бургас, в настоятелството на който е и Димитър Николов - кмет на града и член на ГЕРБ. Имам преки наблюдения за въпросния "университет", в който гастролират разни знайни и незнайни доценти и професори, изпитвайки на "купчинки" - тази отляво е с двойките, а отдясно са петиците, пишат се и по няколко тройки и четворки за цвят, за да не е съвсем очевидно лапането на пари.
pointzero
на 06.03.2009 в 21:15:34 #27За студент няма нужда много да се учи -------------------------- тъпо изказване и то от министър на образованието. Абе пич, ако студента следва твоята логика и избута една тройка по математика например, нали после ще му се завие свят като почне висшата математика, линейната алгебра и т.н.? какви са му шансовете ако я няма основата от средното образование?
Anybody
на 06.03.2009 в 21:03:02 #26Абе много сте тъпи, наистина. До кога ще се продължава с това загубено мислене. Естествено, че трябва да е така. Тук подкрепям министъра. И в това има много логика. Влизат всички, които искат. Така университетите ще съберат доста повече пари, и когато в средата на 2 или и 3 курс тези, които не стават напуснат, всъщност те ще са помогнали на тези, които ще продължат, не знам дали ще ме разберете. Друг е въпросът, че се дава шанс на всички от чисто човешка гледна точка. А да не говорим за малоумните изпити в повечето университети. Единственият тънък момент, е за "цедката", която трябва да е много сериозна, а не както е сега, влизат 100, излизат 110. Естетествено в България всичко е най-хубаво, а в чужбина са тъпаци. Хората там от десетилетия са го направили така. О, да, много са "тъпи", затова и ние сме много "умни" и в момента сме на това ниво. Престанете да мислите първоинстинктивно!
Podroben
на 06.03.2009 в 20:51:22 #25Изключително стимулиращо за студентите изказване
После бизнесът да не се чуди какви репеи излизат от БГ университетите. 
ss_gestapo
на 06.03.2009 в 20:28:38 #24бати смотаната физиономия
blkfan
на 06.03.2009 в 20:06:46 #23Прилагането на западни модели у нас въобще минава по тертипа - видяла жабата че подкововот коня и тя.... Делегираните бюджети от самото начало се дънят поради това че чрез тях, преподователя тотално става зависим от обучаемия. Има обучаем има пари, няма обучаем няма пари. Така че преподаватели с високи критерии за оценка на знанията просто нямат бъдеще - горят или ги уволняват, следствие на закриване на бройки. А преподаватели склонни към надписване на оценки ей така или срещу нещо насреща, ще си карат рахатлъка. Парите нали идват от държавата... Пък после целия ни живот се превръща в един НеМюзик Айдъл кастинг...
stg
на 06.03.2009 в 19:36:16 #22в интерес на истината можеше да се учи в москва ама можеше и в чехия или ГДР а след 1985 и в Китай
Miki
на 06.03.2009 в 19:35:50 #21А знаете ли, че в деканатите на много ВУЗ у нас постъпват не малко официални запитвания от работодатели придружени с копия от представените им от новоназначени "специалисти" дипломи с въпроса: този аджеба наистина ли е завършил вашия ВУЗ или? А досещате ли се от първия път какво е накарало тези работодатели да отправят такива запитвания? Вярно е, че голям процент от тези дипломи са фалшиви но останалия по-голям процент са закупени или поне почти всички оценки в тях. А знаете ли, че си има дори тарифа за съответната оценка? Така, че лесното влизане във ВУЗ осигурява по-големи приходи в корупционната каса. Ето защо по-умните работодатели вече не искат дипломи при назначаване и разчитат само на интервюто и на изпитателния срок. Да живее г-н корумпирания ни министър заедно с цялата ни корумпирана и деградирала държава!
Meteora
на 06.03.2009 в 19:27:38 #20Абе най-голямата привилегия беше да учиш в Москва, ама важеше за деца на големци-партийци. За по-малките партийци - ВИИ "Карл Маркс" със стипендия от 320 лв. Аз се дипломирах, а момчето още късаше билетчета в аулата на ВУЗ-а. Не можа да мине първи курс. Как е минал рабфака, не знам!?
stg
на 06.03.2009 в 19:21:24 #19Meteora, как бе имало е я виж царя как доведе разни възпитаници на какви ли не университети , които само с труд са успяли