Това сочат резултатите от изследване на MBMD за причините за отпадане на учениците от образователната система.
Проучването бе представено в МОН от социолога Мира Янова пред министъра на образованието и науката Даниел Вълчев, председателя на синдиката на българските учители Янка Такева, представители на неправителствени организации.
53% от отпадналите са момчета и 47% са момичетата, посочи Янова.
Според данните от изследването най-голям е делът на отпадащите от образователната система на възраст между 10-15 години (50%), следвани от 42% отпаднали деца над 15 години.
Най-тревожен е фактът, подчерта Мира Янова, че 32% от отпадналите ученици са посещавали училище до 4 клас.
Една от основните причини за отпадане от системата на образованието е лош успех, сочат резултатите от изследването.
61% от учениците посочват като причина за лошия успех трудностите с учебния материал, а според възрастните (51%) учебният материал е неинтересен.
Според резултатите от изследването в 72% от случаите на отпадане от училище родителите нищо не са предприели, след като са разбрали, че детето им е спряло да посещава училище. В 51% от случаите учителите също нищо не са направили от своя страна.
46% от отпадналите ученици са категорични, че не желаят да се завърнат в училище и едва 19% искат да продължат образованието си.
Проблем сред отпадналите е, че не са разполагали с необходимите учебници и помагала, посочи Мира Янова.
Тя подчерта, че има разминаване между възгледите на учениците и възрастните за основните проблеми в училище.
Учениците нареждат в челни позиции алкохола, наркотиците, финансовите проблеми и агресията, докато възрастните смятат, че основен проблем за децата в училище са липсата на перспектива, както и безотговорността и апатията.
Това няма да е последното такова изследване, заяви от своя страна министър Даниел Вълчев.
Той подчерта, че по данни на МОН между 73 и 76% от децата завършват средно образование или всяко 4 дете не завършва тази образователна степен.
Големият въпрос е не да се тюхкаме, а какво да се направи в посока срещу явлението ранно отпадане от училище, каза Даниел Вълчев.
Според него е необходимо да се задържи интересът на учениците в училище, както и да се усъвършенства системата „стимул- санкция".
Отпадането на децата не става изведнъж, допълни образователния министър и обеща МОН да разработи конкретни мерки срещу това.
Vaterpolist
на 27.11.2006 в 23:24:12 #14don
на 27.11.2006 в 22:54:05 #13http://www.mediatimesreview.com/september06/Markov.php
Viki
на 27.11.2006 в 21:45:50 #12Мето
на 27.11.2006 в 21:40:56 #11ерлик
на 27.11.2006 в 20:42:25 #10don
на 27.11.2006 в 20:22:44 #9пепи
на 27.11.2006 в 19:44:41 #8akinom
Viden_PZ
на 27.11.2006 в 16:34:33 #7JEEP
на 27.11.2006 в 16:34:02 #6lolita
на 27.11.2006 в 15:43:31 #5XXX
на 27.11.2006 в 15:15:44 #4".....
Шуши
на 27.11.2006 в 14:24:15 #3sandiu
на 27.11.2006 в 13:38:28 #2titi
на 27.11.2006 в 13:14:37 #1