Елитно столично заведение до НДК крало ток. Това е установила проверка на ЧЕЗ в центъра на София, съобщават от компанията и определят деянието като поредната нагла кражба. Дружеството е направило справка и е установило, че манипулираният електромер е седмото нарушение на ресторанта за последните две години.

Ръководителят „Нетехнически загуби” в ЧЕЗ Разпределение България Филип Йорданов коментира, че липсата на адекватни санкции води до тотално усещане за безнаказаност и нагла повтаряемост на нарушенията. Той смята, че институциите трябва да намерят дългосрочно решение на проблема. Електроразпределителното дружество изразява готовността си да подкрепи всякакъв вид мерки, които ще защитят интересите на коректните му клиенти.

1888 са случаите на кражба на ток от битови клиенти само за първите четири месеца на годината. 318 са кражбите от фирми. От компанията уточняват, че след проверките са дотаксувани 12 500 мвтч електроенергия. Консумираните количества обаче реално били много по-големи. Обяснението е, че като се установи нарушение, електроенергия се начислявала само за три месеца назад.

Припомняме, че през април служители на ЧЕЗ и полицаи разкриха, че чрез незаконно изградена мрежа елитно столично заведение директно се било присъединило към кабелната мрежа по столичния булевард „Мария Луиза“. За присъединяването бил прокопан канал.

66 415 проверки за кражби на ток в Западна България са извършени от дружеството през миналата година. При тях са засечени 6458 случая на незаконно потребление на електроенергия. Дотаксуваната електроенергия е в размер на 31 575 000 киловатчаса.

През 2015 г. са установени 1566 кражби повече, в сравнение с предходната година. През 2014-а те са били 4892.

Дружеството обслужва 2 млн. клиенти.

От ЧЕЗ изтъкват, че кражбите на ток понижават сигурността на електрозахранването за редовните платци. Освен това за отстраняването на авариите и щетите се отклонявали средства от инвестиционния ресурс на компанията. В противен случай той щял да се използва за развитие и модернизация на мрежата и за подобряване на услугите.