Потребителите не са длъжни да плащат сметката за тока до произнасяне по жалбата им, гласи становище на Комисията за защита на потребителите (КЗП), изпратено до медиите от КЗП.

"Всеки потребител, който смята, че му е начислена сума за повече от изразходваната от него електрическа енергия, следва да подаде жалба към електроразпределителното дружество. До произнасянето на търговеца, което трябва да стане в срок от 30 дни, абонатът не е длъжен да заплаща оспорената фактура, а доставчикът няма право да преустановява предоставянето на електричество.

Не откриха надписани сметки за ток

Не откриха надписани сметки за ток

Съвместните проверки на МЕ и КЕВР

Ако дружеството се произнесе, че начислената сума е за реално консумирана енергия, потребителят ще бъде длъжен да заплати месечната си сметка. Независимо от това, ако той продължава да смята, че е некоректно таксуван, може да потърси правата си по съдебен ред.

Енергетици зоват хората да изключват ел.уредите заради недостига на ток

Енергетици зоват хората да изключват ел.уредите заради недостига на ток

Особено вечер между 18.00 ч. и 20.00 ч.

До тази постановка се стигна след потвърдено от съда становище на КЗП, че електроразпределителното дружество няма право да спира тока на свой абонат поради просрочена месечна фактура преди да се произнесе по подаденото възражение на своя абонат.

Същото важи и по отношение на топлофикациите.