От Комисията за защита на конкуренцията установи глобиха „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД за заблуждаваща реклама с 1 865 332 лева, което е 0,35 % от оборота на дружеството за предходната финансова година.

Комисията установи, че провежданата от ЛИДЛ рекламна кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението. Те са за обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др.

Съгласно представените Общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба.

Посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е заявено през целия период на кампанията и във всички рекламни материали. То може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията.

Липсата на съществено условие във всички материали за кампанията, които да показват механизма за включване в нея може да доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор.