19 нови дружества ще бъдат включени в списъка на търговските дружества с държавно участие в капитала, при приватизацията на които се допуска плащане с непарични платежни средства.
Три от тях са с над 50 на сто държавно участие - „Монтажи" ЕАД, „Промишлено строителство холдинг" ЕАД и „Център за външноикономическа подготовка на кадри" ЕООД. За продажба ще бъдат предложени по 30% от държавното участие в „Промишлено строителство холдинг" и „Център за външноикономическа подготовка на кадри" и 20 на сто от „Монтажи".
Останалите 16 дружества, за които ще е възможна приватизация с непарични платежни средства, са с под 50% държавно участие. Това са: „Ангер" АД, „Балканкар-ЗПДЕА Г. Костов" АД, „Балканкар-Руен" АД, „Бор-ДП" АД, „В и ВГД оранжерии Петрич" ООД, „Дунавска коприна" АД, „Изкуство" АД, „Кариери и вародобив" АД, „Клас София" АД, „Мототехника-I" АД, „Плодпродукт" ООД, „Програмни продукти и системи" АД, „Севко" АД, „Сънитекст" АД, „Търговия на едро" ООД, гр. Червен бряг и „Фуражи" АД.
През миналата година са организирани три централизирани публични търга и един неприсъствен публичен търг, на които са предложени 301 миноритарни пакета, собственост на държавата, от 131 търговски дружества.
nono
на 06.07.2009 в 14:06:08 #3Български енергиен холдинг (БЕХ) реши да намери консултантите за дейността си и предпроектните проучвания за изграждане на новите газови връзки с Гърция и Румъния по свои правила, вместо да проведе конкурси по Закона за обществените поръчки. Холдингът предизборно е открил процедурите в средата на юни, а срокът за подаване на офертите за консултант на новите газови връзки изтече на 29 юни. В тях могат да участват компании и консорциуми, които имат необходимите сертификати, референции от партньори, че са участвали в подобни проекти. По процедурата за избор на консултант на БЕХ пък се изисква кандидатите да имат пет договора, от които три по проекти за оценка на инвестиционната програма на дъщерните дружества, прилагането на счетоводната и финансовата политика на подобни холдингови структури и анализи на ценови формули за пренос и търговия с природен газ. Те трябва да докажат наличието на финансови и енергийни експерти в екипа си и да имат офис в София. Срокът за подаване на офертите беше 12 юни, а победителят ще подпише договор за една година. В момента "Делойт" консултира холдинга. "Дневник" не получи отговор от БЕХ защо процедурата не е проведена по Закона за обществените поръчки. От няколко месеца холдингът твърди, че не е възложител на поръчки, защото не осъществявал обществени услуги. Ако това е вярно, коя е причината дъщерното му дружество "Булгартрансгаз" да не проведе процедурите, недоумяват експерти. От Агенцията за обществени поръчки казаха, че въпросът е сложен, но тя трябва да бъде сезирана от енергийното министерство, което е принципал на БЕХ, за да се произнесе по въпроса. В края на май изпълнителният директор на холдинга Галина Тошева заяви, че намеренията са връзката с Румъния да бъде възложена на международен консултант. Според различни източници изборът на консултант за връзката с Румъния (която засега се оценява на 30 млн. евро) вече е приключила. Председателят на съвета на директорите на холдинга Борис Пеков първоначално твърдеше, че има няколко кандидати и процедурата е почти завършена. В края на миналата седмица на въпроса дали е избран консултантът той насочи въпроса към изпълнителния директор на "Булгартрансгаз" Ангел Семерджиев, който пък заяви, че няма отношение към процедурата. "Процедурите все още не са приключили. При приключването им БЕХ ще излезе с официално съобщение на интернет страницата си в съответствие с правилата и процедурите и най-добрите практики за информираност и прозрачност при провеждане на открити процедури", се посочва в отговора на холдинга на въпроси на "Дневник". Ако холдингът действително искаше да направи дейността си прозрачна, защо не обяви кандидатите и броя на подадените оферти, питат експерти. До 15 юли холдингът трябва да представи в Европейската комисия апликационните форми за финансирането на двата проекта, както и да посочи за какви дейности от тях иска средства. Те могат да бъдат подадени само на основата на вече готови предпроектни проучвания.
nono
на 27.06.2009 в 12:28:30 #2Гласуването като благотворителност by newswriter on 26/06/2009 9:51 AM Илко Йорданов* Дневник Политически бедните в България Политически бедните и угнетените са онези групи от обществото, които не успяват да излъчат адекватно политическо представителство, способно да отстоява интересите им, и чийто социален статус не им позволява равен старт за политическо участие. Сред най-уязвимите в това отношение групи са живеещите в т.нар. малцинствени (предимно ромски) квартали и махали. В тези общности хората страдат от социална и географска изолация, бедност и задлъжнялост и ниско образователно равнище. Обичайно в социологическите изследвания всеки четвърти или пети от тези наши съграждани отговаря, че "няма мнение", "не знае" или "не може да прецени". От своя страна ниският капацитет за свободно политическо участие ограничава възможностите за разкъсване на изолационния кръг. Кризата и изборното лято на 2009 г. заварват в тези условия огромната част живеещите в т.нар. общности с преобладаващо ромско население. По данни на Световната банка и институт "Отворено общество" около 2/3 от ромите живеят под линията на бедността, а според националната статистика ромите, които завършват средно и по-високо образование, са едноцифрен процент от общността. Натрупаното (с основание) недоверие към институции и политически обещания, съчетано с борба за оцеляване "тук и сега", може да обясни ниската чувствителност на социално и политически уязвимите към изборите, проектиращи обществени развития с далечен хоризонт 4-5-годишен мандат. В този контекст поведението им съвсем рационално се свива в еднократна акция по минимална, но сигурна капитализация на "продадения вот". Ето как роми в софийския кв. Панчарево коментират предупреждението от предизборната кампания, че купуването и продаването на гласове е престъпление: "Па то и да минеш на червено е престъпление." В общество, оставило се на безправие, нарушените правила са норма. "Па никой нищо не плати!" Вотът в началото на юни наред с частичните изненади, свързани с резултатите на част от кандидатите, поднесоха и нещо необичайно в българския изборен контекст. Случаите на класическите схеми на покупко-продажба на гласове сред политически уязвимите общности бяха немногобройни и по-скоро спорадични. Така например в секциите в 75-о училище, където гласуват най-много от живеещите в софийския квартал "Факултета" роми, малко преди да започне последната третина на изборния ден, бяха гласували едва около 300 души. В 19 часа активността достигна едва до около 9%. В пловдивския "Столипиново" активността също бе значително по-ниска от типичната за квартала. По данни на местни представители на граждански организации случаите на купуване на гласове по време на евроизборите в "Столипиново" също са били необичайно малко. В целия 70-хиляден район "Източен" на Пловдив, над половината от който е кв. "Столипиново", са гласували едва около 30% от гласоподавателите. (За сравнение - на парламентарните избори през 2005 г. само ДПС, основната част от гласовете за което в Пловдив идват от квартала, получи над 15 000 гласа. Резултатът на ДПС в район "Източен" на 7 юни е едва малко над 4000 гласа.) Едно от сериозните обяснения за подозрително ниската мотивация на ромите да гласуват на евроизборите дават избиратели от софийския район Панчарево: "Па никой нищо не плати! Айде, другия път - ако си платят." Регистрираните сигнали за покупка на гласове от ЦИК и от полицията също са изненадващо малко на брой - на фона на предупрежденията за готвени мащабни схеми. Ефектът на отложената удовлетвореност Но това затишие пред буря е подвеждащо. Стратезите на "кеш за власт" със сигурност не пропуснаха евроизборите заради причинени им от кризата финансови неблагополучия или заради внезапно появили им се "евродемократични" скрупули. Евроизборите всъщност бяха прескочени. Нереализираните трансфери просто бяха спестени за вътрешния вот за парламент, където залогът - управлението на страната през следващите 4 години, е много по-голям. Надеждни източници от ромските общности са категорични: не може да има никакви илюзии, предстоят мащабни операции по купуване на гласове. Друг важен аспект, който социалните психолози, жонглиращи с политическата бедност в България, отлично познават, е добавената стойност от излъганите очаквания на "целевите групи" гласоподаватели - "липсата на търсене" на вота за Европейския парламент най-вероятно ще повиши рязко "предлагането" на гласове за 5 юли, при това и на по-ниска цена. Няма никакво съмнение, че количествените натрупвания на купените класове имат силен потенциал за въздействие върху (лошото) качество на "избора" на нацията. По данни на институт "Отворено общество" от май 2009 г. гласовете с "търговски" потенциал при избирателна активност от около 50% могат да надхвърлят 200 хиляди (а към тях могат да бъдат прибавени още поне 400 хиляди, за които не е сигурно дали няма да се случи). Залогът е наистина голям, още повече като се има предвид, че в условията на ожесточена политическа конкуренция такъв дял от вота може да бъде реален балансьор за успеха/провала на конституирането на мнозинство за управление на страната. Благотворителният вот Истинското купуване на гласове тепърва предстои - при това най-вероятно в невиждани форми и мащаби. Трудното доказване и завоалираната липса на политическа воля за ограничаване на търговията с гласове могат да не изглеждат толкова отчайващи, ако мнозинството български граждани решат да им се противопоставят с висока и граждански отговорна избирателна активност. Това е усилие, което гражданското общество би могло да направи поне за минимизиране на негативните последици от търговията с гласове. По същество това усилие е политическо, но има много общо и с благотворителността. Става въпрос за мащабен, масов и значим благотворителен проект в сферата на политическото участие, който да надхвърли личната неприязън към едни или други компрометирани в политиката субекти. Общест
Минувач
на 26.06.2009 в 16:54:14 #1Граби, народе! Малко остана. След това пак ще се жалвате от Костов.