Отговорността за състоянието на транспортните дружества е ръководствата им и на партиите, гласували в Столичния общински съвет (СОС) преди повече година за назначаването им. Това коментира общинският съветник от ПП-ДБ и член на Комисията по транспорт Симеон Ставрев след случая с дерайлиралия снощи трамвай в кв. "Бъкстон" в София. Коментарът му беше разпространен от пресцентъра на СОС.

Ставрев коментира останалите инциденти с трамваи в столицата от последните дни и провелото се вчера извънредното заседание на транспортната комисия в Общинския съвет в тази връзка.

"Тази седмица видяхме още ужасяващата катастрофа при Румънското посолство, тролей и трамвай се сблъскаха при Руски паметник, а трамвай излезе от релсите при гара Подуяне. Вчера питах шефа на дружеството как ще коментира зачестилите инциденти, но не мисля, че получих ясен отговор", коментира той.

Общинският съветник изтъква, че същевременно през тази година заплатите на водачите и всички други работници в транспортния сектор в София са увеличени с 300 лева, след увеличение 15% през 2024 г. и въведени след това бонуси, включително в Центъра за градска мобилност (ЦГМ), където по думите му работят над 1000 души и няма недостиг на хора.

След катастрофата с трамвая в София: Въвеждат извънредни инструктажи за ватманите

След катастрофата с трамвая в София: Въвеждат извънредни инструктажи за ватманите

Между 400 и 500 пътно-транспортни произшествия има на година в София с участието на трамваи

"Очаквам съвсем скоро синдикатите да поискат ново увеличение на заплатите на всички служители, без обаче да предложат никаква реформа в системата - обединяване на дружества, оптимизация на администрация, намаляване на разходи, подобряване на процеси и т.н. Но знам какво със сигурност могат да предложат - още една 6-дневна незаконна транспортна блокада на града", посочва още Ставрев.

Той заявява, че проблемите в система са сериозни посочва като пример липсата на водачи в автотранспорта, постоянен недостиг на средства, остаряващ подвижен състав, неработещи табла по спирките и странни според него обществени поръчки.

"ЦГМ за толкова години не можаха дори да направят приложение за телефон, през което да си купуваш билет или карта и да си държиш в дигиталния портфейл на телефона. Обаче си купиха лиценз за приложението за паркиране Sofia Plus, което е оказа, че не е тяхно и ако не подновят лиценза - губят приложението", отбелязва още Симеон Ставрев.

Той изтъква, че отговорността е най-вече на ръководствата транспортните дружества и на общинските съветници, които ги назначават които в последните поне 10 години са неизменно от мнозинството около ГЕРБ. "Последният път с помощта на БСП, ИТН, ВМРО и отцепници от Възраждане. И все още, над 1 година, 4-те транспортни дружества на София са с временни ръководства", допълва Ставрев.

Вече има обвиняем за инцидента с дерайлиралия трамвай
Обновена

Вече има обвиняем за инцидента с дерайлиралия трамвай

За престъплението законът предвижда наказание от 5 до 15 години затвор