Българската асоциация на ПР агенциите в свое изявление остро възрази срещу продължаващата практика на обществени поръчки с европейски средства за комуникационни дейности, които „насърчават непрофесионализма, пилеят обществен ресурс и уронват престижа на ПР професията".

Припомняме, от началото на седмицата се разгоря скандал, след като в Пазарджик никому известна ПР компания спечели обществена поръчка за популяризирането на яденето на риба и рибни продукти при това с цена по-висока от тази на конкурентите, които по неясни причини са били отстранени от тръжната процедура.
Предвижда се такива кампании да има и в други градове.

Намираме за обезпокоителен факта, че 5 млн. лв. ще бъдат изхарчени от 17 български общини за дейности, които имат съмнителен ефект за обществото и нулева икономическа ефективност, посочват още от асоциацията.

Несъмнено темата за консумация на риба е важна за общественото здраве заради набавянето на Омега 3 полиненаситени мастни киселини и възможността за предпазване от сърдечно-съдови заболявания.
Тази тема обаче е профанизирана от обявените обществени поръчки, в които се очаква този проблем да се бори с очевидно неефективни инструменти, заявяват ПР-ите.

Подобен подход не отговаря на съвременните стратегии за комуникации на обществени политики. Той е в разрез със стандартите за качество на професията и накърнява нашия професионален образ.

Средствата, изхарчени по този начин, още повече от компании, които нямат стойностна професионална биография, ще бъдат пари, дадени на вятъра и вместо доверие и промяна на обществените навици и поведение, ще носят само скандали и дъх на корупция, се казва още в изявлението.

От две години БАПРА системно алармира за дискредитирането на професията от страна на държавната администрация чрез непрофесионални търгове.
Нещо повече - ние сме все по-загрижени, че със средствата от европейски програми, отделени за комуникация, държавата не постига ефективност и популяризиране на важни политики, които имат отношение към европейското развитие на страната ни, се казва в заключение.