В България Трябва да се създаде фонд за обезщетение на пациента, стана ясно на пресконференция по повод 10-та годишнина от първия европейски ден на пациента.
Адвокат Пламен Таушанов - председател на Българската асоциация за закрила на пациентите, обясни, че в САЩ отчитат, че 30% от операциите са излишни. "У нас да сте чули подобен процент? От там следват допълнителни увреждания на пациента", заяви Таушанов.
Той обобщи проблемите в здравеопазването така: "Човешко е да се греши, но наивно е да не се предвижда". Таушанов обясни, че когато няма протокол на поведение на лекарите, това не поражда сигурност в системата. 56% от здравните услуги се заплащат лично от пациента, в другите страни - този процент е до 25%. От 4 години сме на дъното в класацията след Албания на 32-ро място сме правата на пациента.
"Големият проблем в здравеопазването е самата система", заяви Станимир Хасърджиев от Националната пациентска организация. Той също потвърди тезата, че българското здравеопазване е най-скъпото в Европа. Над 50% излизат от джоба на пациента, каза Хасърджиев.
Д-р Иван Вецев представи нов портал за пациентска удовлетвореност, който щял да бъде инструмент за измерване качеството на лечение. Порталът е разработен съвместно с Министерството на здравеопазването и с Националната здравно-осигурителна каса (НЗОК).
Д-р Вецев не спря да хвали колко ефективна ще бъде бъдещата интернет-платформа, която щяла да попълни целия спектър от очаквания, които пациентите имат в началото на лечение на своето заболяване.
Той увери, че нямало как да се загубят документите на пациентите, които споделят своето възмущение или благодарност към определено лечение, а личните данни на пациента щели да бъдат прикрити. Не искали този портал да е място за оплакване, допълни д-р Вецев.