Има европейски регламент, който трябва да бъде изпълнен. След като се направят необходимите летателни часове и авиационния оператор натрупа достатъчно опит, регламентът позволява хеликоптерите да се оборудват за полети през нощта.

Това заяви пред журналисти министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Той и премиерът Николай Денков присъстваха на церемония във въздушната база на Гранична полиция на летище София, където първите пилоти за медицинските хеликоптери получиха своите свидетелствата за летателна правоспособност.

Гвоздейков подчерта, че когато бъдат изпълнени всички изисквания медицинската помощ по въздуха ще започне да обслужва пациенти и в тъмната част на денонощието.

Той посочи, че медиците се обучават на земя. Те преминават през теоретично и практическо обучение. Всеки един медик, който е одобрен да бъде част от системата за спешна помощ по въздуха ще трябва да направи необходимите тренировки и по време на полет и на земя, поясни министърът.

Премиерът Николай Денков заяви, че към момента има обучени шест пилота за медицинските хеликоптери. Общо те ще бъдат 36, по думите му. Ще има и 14 инженери, от които до момента двама са обучени. Това е процес, който постепенно ще запълни екипите за всичките хеликоптери, каза още той.

МЗ изнесе детайли за проекта за Спешна помощ по въздух

МЗ изнесе детайли за проекта за Спешна помощ по въздух

Една година хеликоптерите ще летят само в светлата част на деня