В болница "Шейново" започва проект за педагогическо подпомагане на деца с увреждане и недоносени деца и техните семейства от раждането им до 3-годишна възраст. Проектът е съвместен с Фондация "Приятели 2006", съобщи директорът на болница "Шейново" Румен Велев през БНР.
Според Велев този проект е необходим, защото някои деца имат нужди, на които родителите, а често и лекарите - неспециалист, често не могат да откликнат. Често това се случва, след като новородените бъдат изписани от заведеният.
"Това е друг тип грижа", посочи Велев. Според него има голяма разлика между грижите, които трябва да се полагат за едно новородено в болницата и вкъщи. Според него това не е "...домашна грижа, а домашен патронаж". Нуждата от такава програма е продиктувана и от факта, че повечето лични лекари не са всъщност педиатри - те нямат нужната подготовка.
Велев посочи, че този проект предвижда помощ, която съществено се различава от медицинската. Проектът за педагогическо подпомагане на деца с увреждане и недоносени деца предвижда подпомагане, което може да се осъществи от хора, които не са специализирани лекари. В повечето случаи това ще са акушерки и приятели на проекта.
Според Велев не се отчита промяна на процентът на недоносени деца, въпреки успехите на медицината през последните години. Около 8 - 10% от децата, които се раждат в страната ни, са недоносени.
Предвидено е проектът за домашни посещения да има два клона - медицински и социално-психологически. Акушерките ще посещават бебета, родени в "Шейново", а за социално-педагогическите нужди ще отговарят приятелите на проекта.
Според Михаел Фразе, който е представител на немските партньори на проекта и има близо 30-годишен опит в подобни проекти, реализацията на подобно начинание у нас трябва да започне възможно най-скоро.
Според Фразе социално-педагогическото обслужване не трябва да бъде пренебрегвано, защото то не е по-малко важно от медицинското обслужване. Родителите трябва да бъдат съпровождани като напускат клиниката, така че при някакъв проблем или увреждане, на детето да бъде обърнато сериозно внимание, за да може да се развива нормално.