Министерството на отбраната на САЩ обмисля дали да продължи да работи по поръчката на най-новия боен самолет на корпорацията Lockheed Martin, тъй като изтребителят може да струва до един трилион долара в следващите десетилетия.
Главните специалисти на Пентагона по закупуването на оръжия ще обсъдят плановете за покупка на 2,458 броя от изтребител F-35 Lightning II за нуждите на американските военновъздушни и военноморски сили, пише Money.bg.
Политиците се страхуват, че сметката ще набъбне и в крайна сметка може да достигне астрономическата цифра трилион.
През 2001 година офертата на Lockheed за създаване на F-35 бе предпочетена пред тази на Boeing. Оттогава поръчката от американските военни стана приоритет за компанията от Мериленд.
По-рано този месец Правителственият офис за подотчетност, разследващ орган на Конгреса на САЩ, заяви, че за да се купят всички предвидени самолети, ще бъдат нужни $300 млрд., базирано на правителствени изчисления от декември 2006 година
Само че други $650 милиарда ще са нужни за поддръжка и управление през този век. Американските чиновници са изчислили, че разходите по един самолет в края ще възлязат на $122 милиона.
Kurin
на 26.03.2008 в 23:35:26 #29thunderlord
на 26.03.2008 в 23:24:53 #28pointzero
на 26.03.2008 в 23:11:29 #27Г- н
на 26.03.2008 в 23:05:39 #26"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" Specifications (F-35 Lightning II) The first of 15 pre-production F-35s The first of 15 pre-production F-35s A Pratt and Whitney F135 engine undergoes altitude testing at the Arnold Engineering Development Center. A Pratt and Whitney F135 engine undergoes altitude testing at the Arnold Engineering Development Center. F-35A and F-35C armament F-35A and F-35C armament Data from F-35 Program brief[81] F-35 JSF Statistics[67] General characteristics * Crew: 1 * Length: 50 ft 6 in (15.37 m) * Wingspan: 35 ft 0 in (10.65 m) * Height: 17 ft 4 in (5.28 m) * Wing area: 459.6 ft² (42.7 m²) * Empty weight: 29,000 lb A; 32,200 lb B; 32,100 lb C[81] (13,200 kg A; 14,600 kg B; 14,600 kg C) * Loaded weight: 44,400 lb (20,100 kg) * Max takeoff weight: 60,000 lb (27,200 kg) * Powerplant: 1× Pratt & Whitney F135 afterburning turbofan o Dry thrust: 25,000 lbf[67] (111 kN) o Thrust with afterburner: 40,000+ lbf[67] (178+ kN) * Secondary Powerplant: 1× General Electric/Rolls-Royce F136 afterburning turbofan, >40,000 lbf (178 kN) [in development] * Lift fan (STOVL): 1× Rolls-Royce Lift System driven from either F135 or F136 power plant, 18,000 lbf (80 kN) Performance * Maximum speed: Mach 1.6+[67] (1,200 mph, 1,931 km/h) * Range: A: 1,200 nmi; B: 900 nm; C: 1400 nm[67] (A: 2,200 km; B: 1,667 km; C: 2,593 km) on internal fuel * Combat radius: 600 nmi (690 mi, 1,110 km) * Rate of climb: classified (not publicly available) * Wing loading: 91.4 lb/ft² (446 kg/m²) * Thrust/weight: o With full fuel: A: 0.89; B: 0.92; C: 0.81[67] o With 50% fuel: A: 1.12; B: 1.10; C: 1.01[67] g-Limits[82] * F-35A: 9 g * F-35B: 9 g * F-35C: 9 g Armament * Guns: 1 × GAU-22/A 25 mm cannon
bemcho
на 26.03.2008 в 22:49:07 #25pointzero
на 26.03.2008 в 22:36:45 #24СУ37
на 26.03.2008 в 22:32:42 #23bemcho
на 26.03.2008 в 22:15:08 #22pointzero
на 26.03.2008 в 22:01:41 #21*
pointzero
на 26.03.2008 в 22:00:27 #20bemcho
thunderlord
на 26.03.2008 в 21:55:56 #19bemcho
на 26.03.2008 в 21:51:47 #18bemcho
на 26.03.2008 в 21:47:00 #17f/a-37 ne f-35
bemcho
на 26.03.2008 в 21:43:37 #16petar2
на 26.03.2008 в 21:41:47 #15pointzero
на 26.03.2008 в 21:37:50 #14bemcho
bemcho
на 26.03.2008 в 21:31:05 #13thunderlord
на 26.03.2008 в 21:24:36 #12Ursula
pointzero
на 26.03.2008 в 21:24:34 #11thunderlord
на 26.03.2008 в 21:02:15 #10pointzero