Европейската комисия започна разследване в сряда, за да установи дали да наложи мита, за да защити Европейския съюз срещу вноса на китайски електрически превозни средства (EV), които се възползват от държавни субсидии, предава Ройтерс.

"Сега световните пазари са наводнени с по-евтини електрически автомобили. И цената им се поддържа изкуствено ниска чрез огромни държавни субсидии", каза председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен в годишното си обръщение към парламента на блока.

Европейските производители на автомобили осъзнаха, че трябва да се стремят към производството на по-евтини електрически превозни средства и заличават лидерството на Китай в разработването на по-евтини и по-удобни за потребителите модели.

Китайските производители на електромобили увеличават усилията си за разширяване на задграничните пазари, тъй като конкуренцията у дома се засилва, а вътрешният растеж намалява. Износът на автомобили от Китай нарасна с 31% през август след скок от 63% през юли, според Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).

От новите електромобили, продадени в Европа тази година, 8% са произведени от китайски марки, спрямо 6% миналата година и 4% през 2021 г., според автомобилната консултантска компания Inovev.

Акциите на китайските производители на електромобили паднаха след съобщението от ЕС.

През април основателят на китайската компания Nio каза, че китайските производители на електрически превозни средства трябва да се подготвят за възможността за протекционистични политики срещу тях от страна на чужди правителства, тъй като се възползват от предимствата си в разходите, за да разширят износа.

Той изчисли, че неговата компания и други китайски производители на електромобили имат предимство в цените от около 20% пред конкуренти като Tesla, благодарение на контрола на Китай над веригата за доставки и суровините.

Фон дер Лайен подчерта значението на електрическите превозни средства за амбициозните екологични цели на ЕС.

"Така че мога да обявя днес, че Комисията започва антисубсидийно разследване на електрически превозни средства, идващи от Китай. Европа е отворена за конкуренция. Не за надпревара към дъното", каза тя пред Европейския парламент.

Франция открива първия от четири мегазавода за батерии

Франция открива първия от четири мегазавода за батерии

Тенденция за доближаване на производството им до пазарите за тях