Американският автомобилен производител General Motors оцени разходите за прекратяване на дейността си в Русия през 2022 г. на 657 млн. долара, предаде АП.

Според отчетите на дружеството сумата включва отписване на нетните инвестиции и прехвърляне на натрупаните загуби от трансфер в печалба.

Концернът отбелязва, че от март 2022 г. е спрял доставките на превозни средства и компоненти за Русия, Беларус и други територии, на които са наложени санкции, поради военната агресия срещу Украйна.

До март 2022 г. GM доставяше премиум моделите Chevrolet и Cadillac в Русия от САЩ. Според Асоциацията на европейските предприятия (AEB) през 2021 г. общите им продажби са възлизали на 3423 единици, което показва увеличение от 1,7 пъти в сравнение с "ковида" 2020 г. От април 2022 г. компанията спира да предоставя на AEB данни за продажбите си на руския пазар.

Няколко години преди това GM вече беше намалил значително присъствието си в Руската федерация, като спря производството на автомобили в завода си в Санкт Петербург през 2015 г. В края на 2020 г. обектът беше продаден на южнокорейската компания Hyundai.