Google бяха глобени с 2,42 млрд. евро от Европейската комисия, след като тя постанови, че компанията е злоупотребила с монополно положение, промотирайки собствената си услуга за пазаруване, манипулирайки търсачката да изкарва резултати най-отгоре за нея.

Размерът на глобата е най-големият досега, налаган от ЕК срещу компания, обвинена в изкривяване на пазара.

Решението също така определя Google да прекрати антиконкурентните си практики в рамките на 90 дни или ще ѝ бъде наложена допълнителна санкция.

ЕС може да глоби Alphabet Inc. с €1 млрд. за монополно положение

ЕС може да глоби Alphabet Inc. с €1 млрд. за монополно положение

ЕС ще поиска промени в бизнес практиките

Американската компания може да реши да обжалва.

Ако не успее да промени начина, по който управлява услугата в рамките на три месеца, Google могат да бъдат принудени да платят 5 процента от среднодневните световни печалби на компанията майка Alphabet.

Google по-рано предположи, че Amazon и eBay имат по-голямо влияние върху навиците за харчене на хората и че възгледите на комисията "не успяха да се впишат в реалността за това как повечето хора пазаруват онлайн".

Решението обаче може да създаде прецедент, който определя начина, по който Европейската комисия разглежда оплаквания относно важността, която Google дава на собствените си карти, резултатите от цени на самолетни билети и местните бизнес обяви в търсачката си.

Google Shopping показва изображения и цени на съответните продукти заедно с имената на магазините, в които те са достъпни, и резултатите от тях, ако има такива.

Подробностите са означени като "спонсорирани", което отразява факта, че за разлика от нормалните резултати от търсенето, те включват само продукти, които продавачите са платили да се появят.

Хората, ползващи смартфони, могат да не виждат каквито и да е традиционни линкове при търсене в Google, ако не скролват доста надолу.

Google също така се възползва от обстоятелството, че рекламите на услугата за пазаруване са по-визуални от текстовите реклами.