Румъния може да се върне в надпреварата за новия завод на германската група Volkswagen.

Турция рискува икономически санкции за военната си намеса срещу кюрдите в Сирия.

Но страната трябва да се придвижи бързо, за да хване възможността. Букурещ трябва да се обърне директно към германската компания и да предостави оферта в съответствие с регламентите на Европейския съюз, посочи ръководителят на Румънската асоциация на автомобилните производители (ACAROM) Габриел Сико.

"Фолксваген" се разколебава за завод в Турция заради операцията в Сирия

"Фолксваген" се разколебава за завод в Турция заради операцията в Сирия

Ръководството вече не бърза да подписва договора за строителство

"Ще направим всичко възможно да убедим Volkswagen", заяви премиерът Виорика Данчила за всекидневника "Зиарул Финанчиар".

Volkswagen Group отложи окончателното решение за изграждане на автомобилен завод в Турция. Според Automotive News Europe това е продиктувано от турските военни операции в Сирия. Германският канцлер Ангела Меркел заяви в неделя, че е информирала турския президент Тайип Ердоган, че военната офанзива трябва да бъде прекратена.

В бъдещия завод на Volkswagen ще се произвежда следващото поколение VW Passat и бъдещата Skoda Superb, в годишни обеми от около 300 000 единици. Стартирането на производството е планирано за 2022 година.

Германският автомобилен производител избра Турция за фабриката заради "положителни макроикономически условия", включително 80-милионно население, което съперничи по големина и местоположение на Германия на фона на пазарите на растеж, коментира Automotive News Europe.

"Фолксваген" отложи окончателното решение за завода в Турция

"Фолксваген" отложи окончателното решение за завода в Турция

Страхуват се от накърняване на репутацията си заради операцията в Сирия

Volkswagen също така разгледа обекти в България, Сърбия, Румъния и Северна Африка за местоположението на завода.

В момента Румъния има две автомобилни фабрики, разположени в южната част на страната: Dacia (Renault) в Питещ и Ford в Крайова. И двете са на място на бивши фабрики за автомобили, построени по време на комунистическия режим. Румъния не успя да привлече инвестиции в този сегмент, въпреки развитието на местната автомобилна индустрия като цяло.

По този начин, при липса на трети производител, румънското производство на автомобили няма да надвишава 700 000 единици.

Румъния беше осмият по големина производител на автомобили в Европейския съюз през 2018 г. с близо 472 000 бройки, далеч зад Чехия (1,4 милиона единици) и Словакия (1,03 милиона единици), но пред Унгария (461 000 единици) и Полша (365 000 единици). Унгария обаче може да надмине Румъния в бъдеще, след като привлече нов завод BMW.

Освен това Унгария произвежда по-скъпи автомобили като Audi, Mercedes и Suzuki с по-висока добавена стойност.