Натрупването на руски дизел, съхраняван на кораби в морето, предполага, че купувачите избягват санкционираното гориво, а топлата зима намалява търсенето, съобщава "Блумбърг".
По данни на Kpler близо 1,9 милиона барела дизелово гориво от Русия в момента се съхраняват в плаващи складове, като това е най-голямото количество от октомври 2020 г.
Три седмици след въвеждането на санкциите на ЕС голямо количество товари са натоварени от руски пристанища, но за тях не се намират купувачи.
Европейските рафинерии увеличиха производството, за да се подготвят за зимата, както и поради опасения от недостиг на гориво. Сезонът обаче се оказа по-топъл от нормалното, докато доставчиците внасяха огромни количества гориво преди забраната на ЕС за внос от Русия.
Запасите от дизелово гориво в центъра Амстердам-Ротердам-Антверпен са нараснали до най-високото ниво от две години насам.
Значителното увеличаване на руските запаси от дизел, плаващи в морето, без да има желаещи купувачи, може да окаже натиск върху темповете на преработка и производство на суров петрол на Русия. Печалбите от това са важни за страната.
Миналата седмица рекорден брой руски товари с дизелово гориво плаваха без определена дестинация.
Независимо от санкциите обаче руските производители на суров петрол са успели да изнесат 7,32 милиона барела дневно суров петрол и сурови петролни продукти през февруари. Количеството изнесени товари на ден е почти колкото изнесеното през декември, малко след въвеждането на санкциите срещу суровия петрол.
Русия заяви, че през този месец ще намали производството си на суров петрол с 500 000 барела на ден. Индия пък е изправена пред строг контрол от страна на финансисти, за да докаже, че нейният суров петрол от Русия е закупуван под горната цена от 60 долара за барел.
Somebodyelse
на 02.03.2023 в 23:59:18 #3Ачката на 01.03.2023 в 15:15:19 #6 .Е ясно е, че програмата по "импортозамещение" ще отнеме минимум петилетка, но рашките ще излязат само по-силни от тези санкции. --------- Петилетка ??? Минимум ТРИ петилетки, ако въобще успеят да заместят нещо
Но да речеме, че е една петилетка. Какво ще прави индустрията цели пет години без технологии ??? Това се ОГРОМНИ загуби за икономиката !!!
mclaranist
на 01.03.2023 в 13:55:50 #2Аз не мога да разбера как си представяте страна с богата история, култура, голяма армия, наука и най-вече СУРОВИНИ да фалира и да е на колене. Европа и Запада в момента си правят лоша услуга. Защото РУсия в момента насила се принуждава да се откаже да внася технологии и да започне САМА да ги създава и развива. И ако не Европа, ще помогнат Азия и останалия свят. Проблема е, какво ще стане ако страната с най-голям запас от ресурси, започне и САМА да става технологично достатъчна и развиваща се???? И освен приходи от ресурси, да започне да има и приходи от ПРОИЗВОДСТВО на родни технологии. Да, процеса няма да е за 1-2 години. Но задвижи ли се колелото, после връщане няма. И в един момент, дори да се нормализира всичко, Европа вече няма да е с такава преднина и възможност да си ,,изнася" технологиите. И тук въпросът е- Европа ще остане с технологии, но зависима от ресурси. Русия може да развие ссобствени технологии и да е НЕЗАВИСИМА от ресурси. И тогава кой е губещ в ГЛОБАЛЕН аспект и в бъдеще???? Спомнете си Китай и САЩ. За да направят сечено на СССР, напомпаха Китай. СССР падна, само че Китай вече ,,видяли" как се прави, продължиха нагоре и сега САЩ си казват- опааа какво да правим???? Да не стане същото и с Русия
halo
на 01.03.2023 в 12:18:04 #1Лошо за роССия и тея двамата озверяват.
Не са разбрали даже, че горе е контейнеровоз, а не танкер.