"Росатом" вече осигурява информационна и навигационна поддръжка за атомни ледоразбивачи между Русия и Китай по Северния морски път, като част от нова услуга за превози в Арктика, съобщават от държавната корпорация за атомна енергия.
Контейнеровозът NEWNEW POLAR BEAR е излезнал от пристанище Санкт Петербург и преминава през акваторията на Северния морски път. Изчисленото транзитно време е около 28 дни, при 45-50 дни през Суецкия канал. Корабът следва да достигне пристанищата Циндао и Тиендзин, в Китай, като крайната точка е Шанхай.
Новият маршрут е съвместен проект на международната морска линия Hainan Yangpu Newnew Shipping Co и китайската логистична компания Torgmoll.
На борда на кораба се намира руска продукция за износ, най-вече от дървопреработващи предприятия от Северозапад.
Специалният представител на "Росатом" за развитието на Арктика Владимир Панов отбеляза, че маршрутът ще бъде използван през лятно-есенната навигация и ще свързва руските северни пристанища с китайските.
Според Ке Дзин, представител на NewNew Shipping Line в Русия, Северният морски път е един от стратегическите приоритети в сътрудничеството между Русия и Китай.
"През 2023 година планираме пускането на четири кораба по маршрута между пристанища на Санкт Петербург и Калининград и тези на Китай, както и един кораб между Архангелск и пристанище на Китай." каза още той. "С подкрепата на "Росатом" сме сигурни, че ще завършим успешно преминаването по Северния морски път", обобщи той.
"Росатом" и енергийната група "Новатек" съобщиха наскоро, че планират да стартират целогодишна навигация в източната част на Северния морски път в началото на 2024 г.