Българските туристи с провалени от гръцката стачка почивки, имат право да получат част от авансово платените суми. Всички неосъществени нощувки, допълнителни екскурзии и услуги трябва да бъдат приспаднати от общата сума, заяви директорът на Европейския потребителски център у нас Игнат Арсенов пред Дарик.

Това обаче се отнася само за случаите на организирана от туристическа агенция почивка, която е продадена като пакет, включващ транспорт и престой.

От типа организирана почивка зависи дали туристите, които бяха блокирани в Гърция, ще получат парите си за неосъществените нощувки, каза Арсенов.

"Ако екскурзията е закупена като пакетна услуга, като обща цена, с включени транспорт, настаняване чрез туроператор, то тогава самите туристи ще имат право да изискват неизползваната част от екскурзията и намаляване на цената, но туристите трябва да търсят отговорност от самия туроператор.

Ако това не стане, като се върнат в България, първото нещо е да се пусне оплакване до туроператора и ако не останат доволни от отговора, то тогава да пуснат жалба до Комисията за защита на потребителите", обясни експертът.

Туристите обаче нямат право на допълнително обезщетение, което да компенсира вредите и пропуснатите ползи, заради прекратената по-рано почивка. Причината е, че проблемите не са по-вина на туроператорите, а по независещи от тях причини.

В противен случай, туристите можеха да настояват за парично обезщетение.

Българите, които са решили да не прекратят по-рано почивката си и да останат в Гърция още няколко дни до края на стачката, също нямат право на обезщетение. Мотивът е, че са отказали предложената от туроператорите алтернатива.