vwНай-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen обяви, че ще инвестира 51.6 млрд. евро за периода 2011 - 2015 г. в опит да измести Toyota то световния връх, пише Wall Street Jounal.

27.7 млрд. евро от средствата ще отидат за модернизиране и обогатяване на продуктовата гама на всичките си брандове на компанията, които включват Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini Bugatti и др.

Основната посока на инвестициите ще бъдат за подновяване на цялата гама, която ще се изгражда на модулна технология, посочва германският производител в писмо предшествано от среща на надзорния съвет на дружеството.

За първите десет месеца на годината продажбите на автомобили произвеждани от концерна са нараснали с 12.4% в сравнение със същия период на миналата година до 5.98 млн. бройки. Основна заслуга за ръста е на засиленото търсене в Китай.

Голямото присъствие на компанията в развиващите се пазари като Бразилия и Китай, както и схемите за подпомагане на покупките на нови автомобили в традиционните пазари, помогнаха на немския концерн да премине през тежката 2009 г. почти незасегнат, пише WSJ.

Изданието коментира, че Volkswagen има необходимия финансов ресурс да започне прилагането на програмата, тъй като към края на третото тримесечие е разполагал с ликвидност от 19.6 млрд. евро само от автомобилната си дивизия.

Като част от плановете си за ръст германският производител планира да осъществи алианс на своя шведски бранд при тежкотоварните автомобили Scania със MAN, където 29.9% от акциите се държат от базираната във Волфсбург компания.

В допълнените Volkswagen иска да приключи процеса по придобиването на Porsche Automobil Holding, както и да „събере плодовете" от сътрудничеството си в ниския сегмент със Suzuki.

WSJ припомня, че в момента VW разширява присъствието си в САЩ с изграждането на нови мощности в Тенеси, които се очаква да произвеждат автомобили през следващата година.