Най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen обяви, че ще инвестира 51.6 млрд. евро за периода 2011 - 2015 г. в опит да измести Toyota то световния връх, пише Wall Street Jounal.
27.7 млрд. евро от средствата ще отидат за модернизиране и обогатяване на продуктовата гама на всичките си брандове на компанията, които включват Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini Bugatti и др.
Основната посока на инвестициите ще бъдат за подновяване на цялата гама, която ще се изгражда на модулна технология, посочва германският производител в писмо предшествано от среща на надзорния съвет на дружеството.
За първите десет месеца на годината продажбите на автомобили произвеждани от концерна са нараснали с 12.4% в сравнение със същия период на миналата година до 5.98 млн. бройки. Основна заслуга за ръста е на засиленото търсене в Китай.
Голямото присъствие на компанията в развиващите се пазари като Бразилия и Китай, както и схемите за подпомагане на покупките на нови автомобили в традиционните пазари, помогнаха на немския концерн да премине през тежката 2009 г. почти незасегнат, пише WSJ.
Изданието коментира, че Volkswagen има необходимия финансов ресурс да започне прилагането на програмата, тъй като към края на третото тримесечие е разполагал с ликвидност от 19.6 млрд. евро само от автомобилната си дивизия.
Като част от плановете си за ръст германският производител планира да осъществи алианс на своя шведски бранд при тежкотоварните автомобили Scania със MAN, където 29.9% от акциите се държат от базираната във Волфсбург компания.
В допълнените Volkswagen иска да приключи процеса по придобиването на Porsche Automobil Holding, както и да „събере плодовете" от сътрудничеството си в ниския сегмент със Suzuki.
WSJ припомня, че в момента VW разширява присъствието си в САЩ с изграждането на нови мощности в Тенеси, които се очаква да произвеждат автомобили през следващата година.
US
на 21.11.2010 в 22:14:39 #13Justice for ALL | 20.11.2010 02:10, трудно се опъват хората на японците - само погледни какви са телевизорите.... А преди 20-на години имаше поне 5 известни немски марки за телевизори (синята точка, Грундиг, Щайнер, Сименс... - къде са им телевизорите сега?). По-скоро корейците ще се опъната с Хюндай (Киа си е дърво) - отскоро те имат много добри позиции на пазаря в САЩ.
Justice for ALL
на 20.11.2010 в 02:10:54 #12За да минат Тойота им трябват 3 неща минимум: 1. По-добро качество - колата трябва да издържа без ремонт много по-дълго от Тойота, кеото ще им трудно да постигнат. 2. По-ефективни хибриди или направо 100% ел. коли - едва ли, защото са назад в това. Вярно, много пари ще изсипят, но Тойота вече има име с Прийъс. Фолксваген да са вадили до сега солиде хибрид? 3. По-ниски цени - трудно е да биеш японците по този показател. Джи Ем не можеше да им се опре до скоро. Заводите на Тойота в САЩ са страшно ефективни. Фолксваген до сега правеха колите в Мексико, което се славеше с лошокачество. Та не знам дали ще успеят, но сдраве да е. Крайно време е да се намери ЕС компания да се опъне на японците. Ако германците не се справят, не знам кой.
synthesss
на 19.11.2010 в 23:44:45 #11да, новата Jetta наистина е с значително по-ниска цена от предходния модел, който по спомени почваше от 21 000 долара... това може да им удари една инжекция на продажбите, но качеството трябва да го вдигнат на ниския клас автомобили като Шкода, VW, Seat и тн, за да има някакъв траен ефект цялата стратегия, щото не са много голям дял от продажбите Bugatti, Porsche, Lamborghini ... но също е вярно това, че на пазара си укрепи значително позициите Hyundai+Kia, които напоследък удря сериозно по японските и немските коли .... за американските няма да говоря
каНак
на 19.11.2010 в 23:15:46 #10E to в С Америка всички джети, с изключение на Волсбург едишън и уагън стейшъна са мексикански...
bravolog
на 19.11.2010 в 23:10:35 #9Новата Джета наистина е боклук произведен в Мексико Но в момента Фолксваген строят(построи ли са ) голям завод в Чатануга, Тенеси.Така че, се очаква да поевтинвят повечето автомобили от марката
каНак
на 19.11.2010 в 23:02:56 #8Волкс са напред с дизайна и интериора, не са ръждиви, но са назад с надеждността и издържливостта, новата джета гледам при нас почва на 15 800 КАД, което си е заявка за разширяване на пазара...Ама докато се мъчат да минат Тойота, Хюндай май ще ги изяде всичките...
hasky
на 19.11.2010 в 22:55:32 #7с толкова много марки под шапката на VW, те щом не са могли да бъдат първи все още, това би трябвало да значи едно, че нещо им куца на "народните производители"
QWERTY
на 19.11.2010 в 22:09:51 #6Фолксваген имаха доста лоша слава в Северна Америка - по надеждност и популярност са далеч зад Хонда и Тойота. На мен лично най-много си ми харесват Хондите... Новия Шевролет Круз също излежда много добре, един колега си го взе и съм влизал в колата веднъж. Дано GM наистина са успяли да направят качествена малка най-накрая, време е. Колкото повече конкуренция, толкова по-добре...
bravolog
на 19.11.2010 в 21:56:28 #5няоб, през мен са минали бая автомобили, включително и последният Лехсус, ДЕТО СЕ ВОДИ ФЛАГМАН НА МАРКАТА - 570-ТА като го сравня с Туарега...ами просто няма място за сравнение луксозната и отвратително скъпа тойотка може само да му диша прахта
няоб
на 19.11.2010 в 21:43:38 #4Браволог - прав си! не са това, което бяха...Много по-зле са )))) А аз ще си карам японския таралясник толкова дълго, колкото ти да минеш 3 пъти през основен ремонт
bravolog
на 19.11.2010 в 21:40:56 #3Двама мразители вече са се разписали Само за сведение: Фолксваген отдавна не са това, което бяха А иначе, карайте си японските таралясняци и онова трибуквено подобие на кола, след като това е вашият избор...или възможности
няоб
на 19.11.2010 в 21:16:51 #2И 520 трилиона да инвестирате е невъзможно да стигнете японците. То да е само Тойота....
Софиянец
на 19.11.2010 в 20:29:20 #1искат да ни залеят с Голфове тия тъпаци Само чесъните карат V.A.G. Group