Японският производител на спиртни напитки „Сунтори” поглъща американския гигант „Джим Бийм” за умопомрачителната сума от 16 млрд. долара (около 12 млрд. евро).

„Сунтори” са предложили по 83,50 долара за всяка акция на американския производител, което е с 25 процента повече от тяхното търгуването през миналия петък. Очаква се чрез новопридобитите акции японците да постигнат годишен оборот от 4,3 млрд. долара, което ще ги нареди на трето място по големина в света производител на алкохол.

От двете компании съобщиха, че сделката е била уговорена още през второто тримесечие на 2013 година. През 2009 година „Сунтори” купи европейския производител на безалкохолни напитки „Оранжина Швепс”, а през септември миналата година и безалкохолния бизнес на британския фармацевтичен гигант „Глаксо Смит Клаейн”, който произвежда плодови сокове и енергийни напитки.

Една от причините за инвестицията от страна на японския производител е намаляващото търсене на местния пазар. Населението на азиатската страна застарява, а с това намалява и употребата на спиртни напитки. Решението е намирането на по-перспективни пазари.

Сделката за Jim Beam се очертава като второто най-голямо придобиване на японска компания в чужбина, откакто „Софтбанк” придоби американския телекомуникационен гигант „Спирнт” за 21.6 млрд. долара.