Жителите на Щраскирхен, което се намира на около 90 минути път с кола от Мюнхен и има население от около 2700 души, са призовани да гласуват на референдум за изграждането на ключов за BMW завод. Това съобщи АФП.

Тъй като германската промишленост е в криза на фона на забавящото се световно търсене и високите разходи за енергия, проектът се обявява за вот на доверие в бъдещето на продуктите, "произведени в Германия".

Освен това той идва в ключов момент за BMW, тъй като автомобилната индустрия преминава от превозни средства с двигатели с вътрешно горене към такива, задвижвани с електричество. Но някои жители на Щраскирхен се опасяват, че заводът ще превърне тяхното зелено селце в края на Баварската гора в индустриална зона с ревящи камиони.

"Повече от 100 хектара първокласна обработваема земя ще бъдат унищожени завинаги", което е грешка "с оглед на изменението на климата", казва 44-годишният Томас Шпортцл. Той е говорител на местните жители, които се противопоставят на плановете.

Мартин Гьотц, 45-годишен жител на Щраскирхен и говорител на другата страна, не е съгласен.

Фабриката ще бъде "огромна възможност за региона да инвестира в устойчиви технологии и работни места за бъдещето", казва той.

Двата лагера са в пререкания от месеци. Според Александър Кий, който отговаря за проекта, BMW иска да инвестира "няколкостотин милиона евро" в завода, който ще бъде "в основата на развитието на електрическите превозни средства в Германия".

Германия се отказва постепенно от отоплението на петролни продукти и газ

Германия се отказва постепенно от отоплението на петролни продукти и газ

Депутатите смекчиха изискванията на първоначалния законопроект

В завода ще работят повече от 3200 души и ще се произвеждат 600 000 високоволтови батерии годишно, които ще снабдяват електрическите автомобили, произвеждани в заводите на BMW в Регенсбург, Мюнхен и Динголфинг.

Ако Щраскирхен гласува против изграждането на завода, това ще бъде огромен удар по планираната гама от електрически автомобили на BMW, които ще се появят на пазара от 2025 г.

Тъй като батериите са големи и тежки, е логично да се произвеждат възможно най-близо до линиите за сглобяване на автомобили.

Поради тази причина BMW вече е изградило заводи за батерии, които да снабдяват заводите му в Унгария, САЩ, Мексико и Китай. "За Бавария и за Германия като цяло все още трябва да е възможно да се създаде голям индустриален обект от този тип", казва Армин Золер, кмет на близкото село Ирлбах.

Германия стимулира стагниращата си икономика с пакет от 7 млд. евро

Германия стимулира стагниращата си икономика с пакет от 7 млд. евро

Пакетът идва на фона на нарастващо обществено недоволство към управляващата коалиция

Но при сегашното положение на нещата "има ясно изразено нежелание за създаване на индустриални обекти в Германия", каза Милан Неделкович, член на управителния съвет на BMW, отговарящ за производството.

През последните месеци най-голямата икономика в Европа привлече няколко големи инвестиции, тъй като се стреми да въведе местно производство на жизненоважни материали, като например полупроводници, в опит да намали зависимостта си от Китай.

В стремежа си да действа по-бързо канцлерът Олаф Шолц наскоро призова регионите и общините в страната да подкрепят "Пакт за Германия", за да направят страната по-гъвкава, динамична и по-малко бюрократична. Бизнесът обаче остава неубеден.