Meta Platforms (META.O) е предприела мерки за смекчаване на разпространението на дезинформация в навечерието на изборите за ЕС. Това заяви говорите на Европейската комисия, цитиран от Ройтерс.
ЕК посочва, че Meta вече е разгърнала нови функционалности, 27 нови визуални табла за управление в реално време, по едно за всяка държава-членка, за да позволи граждански дискурс в реално време на трети страни и наблюдение на избори.
През месец април 2024 г. Европейската комисия започна разследване на предполагаеми нарушения на правилата на ЕС за онлайн съдържание срещу Meta. Комисията отбеляза, че платформите на Meta, Facebook и Instagram, не са успели да се справят с дезинформацията и фалшивите реклами.
ЕК продължава наблюдението на въвеждането на новите функции, тъй като официалните процедури срещу Meta не са приключили.