Facebook, Google, Twitter и други технологични компании са се съгласили с кодекс на поведение, с който се ангажират да сторят повече за справянето с разпространението на фалшиви новини заради опасения, че те могат да повлияят на изборите. Това обявиха от Европейската комисия, цитирани от "Ройтерс".
С намерението да се предотврати по-строго законодателство, доброволният кодекс обхваща по-строг контрол на рекламите в профили и сайтове, където се появяват фалшиви новини, както и да правят проверка на фактите, за да ги филтрират.
Ала група от медийни съветници разкритикуваха компаниите, в които влизат и лобистки групи на рекламната индустрия, че не са представили по-конкретни мерки.
С изборите за Европейски парламент, които са насрочени за май догодина, Брюксел е на "бойна нога" да се справи със заплахата от чужда намеса по време на предизборната кампания. Белгия, Дания, Естония, Финландия, Гърция, Полша, Португалия и Украйна също така трябва да проведат парламентарни изори през следващата година.
Русия е изправена пред обвинения, които отрича, за разпространяване на фалшива информация, за да повлияе върху американските президентски избори и референдума за Брекзит във Великобритания през 2016 г., както и върху парламентарните избори в Германия през миналата година.
Европейската комисия каза на компаниите през април да изготвят кодекс по темата, или ще се изправят пред регулаторни мерки заради провала им да сторят достатъчно за премахването на заблуждаващото или незаконното съдържание.
Европейският комисар по цифровата икономика и общество Мария Габриел заяви, че Facebook, Google, Twitter, Mozilla и рекламисти, които тя не е посочила, са отговорили с няколко мерки.
"Индустрията се ангажира с широк кръг от действия - от прозрачност в политическата реклама до закриване на фалшиви акаунти и ... ние приветстваме това", посочи Габриел в изявление.
Стъпките също така включват отказ на плащания от сайтове, които разпространяват фалшиви новини, подпомагане на потребителите да разберат защо са били обект на конкретни реклами и да отличават рекламите от редакционното съдържание.
Ала консултативната група е разкритикувала кодекса, изтъквайки, че компаниите не са предложили измерими цели за контрол на изпълнението му.
"Платформите, въпреки най-добрите си намерения, не успяха да създадат практически кодекс в рамките на приетото значение за ефективна и отговорна саморегулация", изтъкнаха от групата.
Нейни членове са Асоциацията на търговската телевизия в Европа, Европейският съюз за радио и телевизия, Европейската федерация на журналистите и Международната мрежа за проверка на фактите и няколко преподаватели.
123qwe123
на 27.09.2018 в 12:03:18 #2Вече отдавна BulExit не е възможен, тъй като бая пари взимаме от ЕС и сме се отказали от много икономически проекти за да ни подчинят, ако напуснем ЕС се връщаме в 1996-7 година и ни чака икономически срив.
1abv1
на 26.09.2018 в 22:04:19 #1Глупости на търкалета! Кой и как ще определя коя е "фалшива новина"?