Франция, Гърция, Италия и Полша, които представляват 39% от населението на ЕС, ще подкрепят налагането на по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства (EV) от Китай. Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на свои източници, запознати с казуса.
Европейската комисия вижда в това знак, че има достатъчно подкрепа, за да бъде прието предложението, което вероятно ще доведе до нарастване на напрежението между ЕС и Китай.
Европейската комисия, която провежда антисубсидийно разследване на електромобили, произведени в Китай, изпрати своето предложение за окончателни тарифи (мита) до 27-те държави-членки на ЕС преди гласуването в петък.
Съгласно правилата на ЕС Комисията може да наложи окончателни мита за следващите пет години, освен ако квалифицираното мнозинство от 15 страни от ЕС, представляващи 65% от населението на ЕС, не гласува против плана. Комисията също така може да представи ново, изменено предложение, ако реши.
Изпълнителният орган на ЕС обяви, че е готов да продължи преговорите за алтернатива на митата с Китай и може да преразгледа ценовите ангажименти, включващи минимална импортна цена и обикновено ограничение на обема, след като преди това е отхвърлил предлаганите от китайски компании.
Един от вариантите, който се обсъжда, е минималната цена за внос, изчислена с помощта на критерии като пробег, производителност на батерията и дължина на електрическото превозно средство, заедно с това дали то е с две или четири задвижващи колела. Алтернатива е ангажимент за инвестиции в ЕС с квоти за преходен период.